اقدام حقوقی ترکیه علیه نشریه فرانسوی به دلیل توهین به اردوغان

اداره کل ارتباطات ترکیه هشدار داد که اقدامات حقوقی و دیپلماتیک علیه نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به دلیل انتشار کاریکاتور توهین آمیز از رئیس‌جمهور ترکیه در پیش خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اداره کل ارتباطات ترکیه امروز (چهارشنبه) در پی اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به انتشار کاریکاتوری توهین آمیز از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، به پاریس هشدار داد که اقدامات حقوقی و دیپلماتیکی متناسبی در پیش خواهد گرفت.

بنا بر گزارش روزنامه «دیلی استار»، مقام‌های ارشد ترکیه با محکوم کردن کاریکاتور شارلی ابدو درباره اردوغان، آن را «تلاشی چندش‌آور برای گسترش نژادپرستی و نفرت فرهنگی‌» فرانسه توصیف کردند.

رسانه‌های دولت ترکیه پس از انتشار این کاریکاتور توهین آمیز گزارش کردند که دادستان‌های ترکیه تحقیقات درباره مدیران شارلی ابدو را آغاز کرده اند.

اداره کل ارتباطات ترکیه نیز در این خصوص با محکوم کردن این اقدام شارلی ابدو اعلام کرد: «مردم ما تردید نداشته باشند که تمامی اقدامات حقوقی و دیپلماتیک لازم علیه کاریکاتور مورد نظر انجام خواهد گرفت. نبرد ما در برابر این اقدامات گستاخانه، بدخواهانه و توهین آمیز با درایت و قاطعانه ادامه خواهد یافت».

رئیس جمهور فرانسه اخیراً در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود: «اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم». ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از به تصویب رسیدن، مواجه با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود.

وی در سفر اخیر خود به لبنان نیز در توجیه اقدام موهن نشریه «شارلی ابدو» مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در این نشریه قضاوت کند.

 پس از بالا گرفتن اظهارات اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه، محافل اسلامی خشم خود را از این مسأله ابراز داشتند  و هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول اکرم (ص) را به شدت محکوم کردند و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، به موضع اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه پاسخ دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1078983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =