حزب‌الله در وضعیت آماده‌باش در جنوب

پایگاه خبری «لبنان-24» به نقل از منابع آگاه خبر داد که نیروهای حزب الله در جنوب این کشور، به وضعیت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، منابع خبری لبنان از آماده‌باش جنبش حزب الله در این کشور خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «لبنان-۲۴» به نقل از منابع آگاه خبر داد که حزب الله «در سراسر خاک لبنان به ویژه در جنوب، میزان آمادگی خود را افزایش داده است».

این منابع تأکید کردند، همزمان با رزمایشهای نظامی رژیم صهیونیستی که روز پنجشنبه آتی به پایان خواهد رسید، حزب الله در وضعیتی شبیه به آماده‌باش قرار دارد.

به گفته منابع مذکور، حزب الله شمار زیادی از نیروهای خود را فراخوانده تا از هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی که احتمال دارد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در این مرحله حساس، انجام دهد، جلوگیری کند.

ارتش رژیم صیهونیستی از صبح روز یکشنبه چهارم آبان ماه جاری از آغاز مانور موسوم به «تیر کشنده» در نزدیکی مرز با لبنان و سوریه خبر داد.

 هدف از این رزمایش، تمرین و آموزش سناریوهای مختلف در میدان جنگ برای مقابله با هرگونه جنگ احتمالی با حزب الله لبنان اعلام شده است.

 طبق بیانیه ارتش صهیونیستی، این مانور در سطح ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و در چارچوب تمرین‌های سالیانه و با حضور نیروی زمینی، دریایی و هوایی، یگان‌های جنگ الکترونیک و نیروهای عملیاتی و ذخیره آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

ساکنین سرزمین‌ اشغالی نیز در روزهای آتی شاهد پرواز بالگردها و جنگنده‌ها در تمامی مناطق خواهند بود  و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز در بنادر حیفا و اشدود فعال خواهند شد.

ارتش صهیونیستی سال گذشته نیز مانور مقابله با نیروهای حزب‌الله را در یک پادگان آموزشی برگزار کرد که طی آن نیروهای صهیونیستی با شبیه‌سازی یکی از روستاهای شمال لبنان، درگیری با رزمندگان حزب‌الله را تمرین کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1078988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =