حمایت سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی از شهرک سازی‌ها

علی‌رغم ادعای مقامات کشورهای سازش‌کننده با رژیم صهیونیستی درباره به تعلیق درآمدن شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، سفیر آمریکا در تل‌آویو گفت که این کشور برای ساخت شهرک در کرانه باختری مشکلی نمی‌بیند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در تل‌آویو، امروز (چهارشنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک توافق امضا کرد.

به گزارش شبکه «الجزیره»، سفیر آمریکا در این خصوص گفت: «در ساخت شهرک‌ها در کرانه باختری، مشکلی نمی‌بینیم».

شبکه الجزیره در ادامه گزارش داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سفیر آمریکا توافقی برای گسترش دامنه همکاری‌های عملی مشترک امضا کرده‌اند که این توافق کرانه باختری و ارتفاعات جولان اشغالی را در بر می‌گیرد.

طبق این گزارش، این توافق عملا ممنوعیتی را که آمریکا برای تأمین مالی پروژه‌های صهیونیستی در کرانه باختری و ارتفاعات جولان وضع کرده بود، پایان می‌دهد.

در این گزارش همچنین آمده که نتانیاهو تأکید کرده است بدون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا توافق سازش با کشورهای عربی صورت نمی‌گرفت.

این اظهارات در حالی است که مقامات اماراتی در پس امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که تل‌آویو پس از این توافق، اجرای طرح اشغال کرانه باختری به حالت تعلیق در خواهد آورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1078990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =