عربستان سعودی مدعی سرنگونی چند پهپاد یمن شد

ائتلاف سعودی مدعی شد که پدافند دفاعی این ائتلاف شش پهپاد متعلق به ارتش یمن را رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (اسکانیوز)، «ائتلاف عربی» ضد یمن به رهبری عربستان سعودی مدعی شد که پدافند دفاعی این کشور شماری از پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را منهدم کرده است.

سخنگوی این ائتلاف امروز چهارشنبه نیروهای انصار الله حوثی یمن شش پهپاد «انتحاری» را به سمت عربستان سعودی فرستاده بودند که در آسمان این کشور رهگیری و منهدم شده است.

این ائتلاف بار دیگر مدعی شد که نیروهای یمن با این اقدامات به دنبال هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان سعودی هستند و این مسئله بیانگر «ناامیدی» و «شکست‌های آن‌ها در میادین نبرد» است.

دولت نجات ملی و ارتش تحت امر این دولت تا این لحظه به این ادعا واکنشی نشان نداده است و احتمال می‌رود، پروپاگاندای ائتلاف سعودی برای توجیه حملات خود به یمن باشد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو هفته اخیر حملات موشکی و پهپادی خود به برخی از مراکز حساس نظامی عربستان سعودی در جنوب غرب این کشور را از سرگرفته و پایگاه‌ها و فرودگاه‌های ابها و جیزان را هدف قرار داده‌اند.

این عملیات بعد از آن آغاز شد که ائتلاف سعودی و نیروهای یمنی تحت امر این کشور حملات گسترده‌ای در شمال و شرق و غرب (الحدیده) برای تحت فشار قرار دادن ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آغاز کردند و ده‌ها حمله هوایی در شمال و شرق انجام دادند.

همزمان نیز سفارت آمریکا در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به شهروندان خود درباره احتمال حملات موشکی و پهپادی به این شهر هشدار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =