جمهوری آذربایجان از «آزادی» ۱۳ روستا خبر داد

رئیس جمهور آذربایجان از «آزادسازی» بیش از ده روستا در مناطق مختلف درگیری در قره با غ کوهستانی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (اسکانیوز)، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان از پیشروی نیروهای این کشور و «آزادسازی» شماری روستا و مناطق در درگیری‌ با نیروهای ارمنستان خبر داد.

او امروز چهارشنبه‌ در توییتی نوشت که نیروهای ارتش این کشور روستاهای «قیاس‌لی»، «ادیلجه»، «قیلی‌جان» را در منطقه‌ «قوبادلی» «آزاد کرده‌اند».

علی‌اف همچنین نوشت که در منطقه «زنگیلان»، روستاهای «بیرینجی آغیل» «ایکینجی آغیل»، «اوچونجو آغیل»، «زرنلی»؛ در منطقه «فضولی»، روستای «ماندیلی» و در منطقه «جبرائیل» نیز روستاهای «قازان‌زمی»، «خاناغا بولاق»، «چولّو»، «قوشچولار» و «قارا آغاچ» تصرف شده است.

درگیری در منطقه قره باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان وارد سی و یکمین روز شده است و دو طرف تاکنون با وساطت روسیه و آمریکا سه‌بار توافق آتش‌بس کرده‌اند اما تداوم نداشته است و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان با نقض آتش‌بس اقدام به شلیک راکت و گلوله توپ به شهر «بردع» کرده‌اند که بر اثر آن، ۲۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۶۰ تن زخمی شده‌اند (جزئیات بیشتر).

وزارت دفاع ارمنستان نیز با متهم کردن طرف مقابل به نقض آتش‌بس، گفت که شهرهای «استپاناکرت» و «شوشا» هدف حملات نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =