برای ایمن کردن آمریکا موشک هایپرسونیک می‌سازیم

یکی از مقام‌های کاخ سفید گفته آمریکا در حال ساخت موشک‌های هایپرسونیک «برای ایمن کردن» این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (اسکانیوز)، «رابرت او برایان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته آمریکا در حال ساخت موشک‌های هایپرسونیک برای ایمن کردن آمریکا است.

او برایان گفت: «ما در حال ساخت موشک‌های هایپرسونیک و سامانه‌های پرتاب موشک‌های بالیستیکی هستیم که آمریکا را ایمن نگاه خواهد داشت.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه گفت: «این کار، باعث بازدارندگی در برابر چین خواهد شد و اگر لازم باشد همین موشک‌ها را در اروپا مستقر می‌کنیم تا در برابر روس‌ها هم بازدارندگی ایجاد کنیم.»

رابرت اوبرایان در بخش دیگری از اظهاراتش در اندیشکده هادسون چین را به سرقت اطلاعات متهم کرد و گفت: «کشورهای باعظمت، زیربنای کارشان را سرقت قرار نمی‌دهند. لازم است ما به این روند خاتمه دهیم.»

آمریکا سال گذشته از توافق موشک‌های میان برد هسته‌ای با روسیه خارج شد و پیمان کاهش تسلیحات راهبردی که با نام «نیو استارت» شناخته می‌شود نیز بزودی منقضی می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا گفته بود که خروج آمریکا از توافق موشک‌های میان‌برد هسته‌ای «اشتباه بزرگ» بوده که خطر بروز مسابقه تسلیحات موشکی را بوجود می‌آورد و باعث افزایش احتمال تقابل و لغزیدن به سوی تشدید تنش کنترل نشده می‌شود.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا چند روز پیش گفته بود که آمریکا در حال حاضر خود را برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه آماده می‌کند. وی با انتقاد از این اقدام آمریکا گفت که روسیه نیز با «گام‌های متناسب» به این کار پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =