حضور رئیس جمهور سوریه در مراسم میلاد نبی اکرم(ص) در مسجد جامع دمشق

رئیس جمهور سوریه با حضور در مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) در مسجد سعد بن معاذ دمشق نماز مغرب را در آنجا اقامه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (اسکانیوز)، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مراسم دینی که به مناسبت سالروز میلاد نبی اکرم حضرت محمد (ص) در مسجد جامع «سعد بن معاذ» دمشق برگزار شد، حضور یافت و نماز مغرب را هم در آنجا اقامه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، این مراسم به همت وزارت اوقاف سوریه برگزار شده بود و «محمد عبدالستار» وزیر اوقاف سوریه هم در آن حضور داشت و نطقی را در باب عظمت نبی اکرم(ص) و شکوه اخلاق و فضائل ایشان ایراد نمود.

این وزیر سوری همچنین با تجلیل  شان و منزلت شهدای ارتش سوریه و علما و کسانی که جانشان را در راه دفاع از سوریه در برابر هجمه بیگانگان و تروریسم فدا کردند، گفت: «شیخ محمد عدنان الفیونی مفتی دمشق تازه ترین شهیدی است که تکفیری‌ها و تروریست‌ها با ترور او درصدد خاموش کردن صدای ملی عقیدتی او برآمدند؛ اما این صدا در خط مشی همه علمای سوری باقی است.»

عبدالستار گفت: «سوریه استقلال و عزت مردم خود را حفظ کرده و با ارتش ملی خود که حافظ عقیده و حامی اصول ملت آن است، از خاک خود دفاع کرد و منافع مردم خود را محقق کرد، آن هم زیر لوای رهبری که با دانش، تجربه، اعتماد به نفس و نزدیکی با مردم از کشورش حفاظت کرد. او به خانه‌های خانواده‌های شهدا و مجروحین و آسیب دیدگان از جنگ و آتش سوزی‌ها سر می‌زند و با پیر و جوان، کوچک و بزرگ به گفت‌وگوی رو در رو می‌نشیند.»

وزیر اوقاف سوریه گفت: «ما مخالفیم که اسلام کالایی در بازار مزایده‌های سیاسی بین ماکرون و اردوغان باشد و توهین به رسول اکرم(ص) توهین به دو میلیارد مسلمان روی زمین است و اسلام نماینده وهابیت، اخوان المسلمین نیست. اسلام بزرگ‌تر و عظیم تر از آن است. اسلام در قلوب صدها میلیون انسان است.»

رئیس اتحادیه علمای بلاد شام، جانشین دبیر کل حزب سوسیالیست بعث، نخست وزیر سوریه و مفتی کل جمهوری سوریه و شماری از علمای دین اسلام در سوریه در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =