روند افزایشی بیماران کرونایی در استان تهران

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه در پیک سوم کرونا ابتلا و بستری هیچ کاهشی را نداشته و وضعیت آمار سیر فزاینده را می‌پیماید، گفت: برای پنجمین روز متوالی، عدد بستری شدگان کرونایی از ۶ هزار نفر پایین تر نیامده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (اسکانیوز)، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن تشریح وضعیت تهران به لحاظ شیوع کرونا اظهار کرد: امروز بالغ بر ۱۰ هزار و هفتصد بیمار بصورت سرپایی با تشخیص کرونا یا شبه کرونا به بخش‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند.

وی افزود: مجموعا تعداد افرادی که در بیمارستان‌های استان تهران در طول ۲۴ ساعتی که گذشته بستری شدند به بیش از ۸۹۰ نفر رسید.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  از بستری شدن ۱۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تهران طی روزی که گذشت خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تابعه استان بالغ بر شش هزار و ۱۲۵ بیمار گزارش شده است.

زالی اظهار داشت: متاسفانه برای پنجمین روز متوالی، عدد بستری شدگان کرونایی از شش هزار نفر پایین تر نیامده است. همچنین از تعداد بیمار کرونایی بستری حدود ۷۰۰ نفر با حال عمومی وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی ضمن اظهار تاسف از شیوع گسترده کرونا در تهران تاکید کرد: از ابتدای مهرماه تا به امروز برای ۹ بار رکورد مرگ و میر و رکورد موارد جدید ابتلا به کرونا در تهران شکسته شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  ادامه داد: آخرین وضعیت منحنی ابتلا و بستری موارد جدید و بستری گواه این موضوع است که در پیک سوم کرونا متاسفانه هیچ کاهشی را نداشته و وضعیت آمار سیر فزاینده را می‌پیماید.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان‌های تهران به عنوان مهمترین مراکز ارجاعی کشور گفت: بالغ بر ۴۰ درصد بیماران بدحال کرونایی کشور در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستانهای تهران بستری هستند و کماکان بالاترین سهم بیماران با حال عمومی وخیم و نیازمند مراقبت ویژه مربوط به بیمارستان‌های تهران است.

زالی با تاکید بر اینکه کادر درمان حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمات باکیفیت به بیماران مبتلا به کرونا بکار بسته‌اند؟، یادآور شد: ۱۰۸ بیمارستان تهران خدمات درمان و پذیرش مبتلایان به کووید ۱۹ را انجام می‌دهند و این درحالی است که در آینده  احتمال اضافه شدن تخت های جدید بیمارستانی وجود دارد.

وی ایجاد خستگی و فرسودگی نیروی انسانی و کادر درمان و بهداشت را نگران کننده دانست و هشدار داد: اگر امواج جدید کرونا از ظرفیت‌های اشباعی بالاتر رود حتما این موضوع تبدیل به یک چالش جدی خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره اعمال محدودیت ها با هدف قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ نیز توضیح داد: استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی کارکنان ادارت فقط می‌تواند بخشی از ترددها را کاهش دهد و لازم  است محدودیت‌های بیشتری برای پیشگیری از شیوع گسترده تر ویروس اعمال شود؛ ضمن اینکه نتیجه مداخلات روزهای گذشته در هفته‌های پیش رو مشخص خواهد شد.

زالی گفت: در ساعات پیک شلوغی آمارهای میدانی خبر از کاهش ۱۰ تا ۱۳ درصدی ترافیک و تردد، پس از اعمال محدودیت‌ها در سطح شهر دارد.

وی ضروت اعمال استفاده از پتانسیل دورکاری و شیفت بندی(۵۰ درصدی) کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی را از سوی مسؤولان بخش‌های اجرایی و استانی را  مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: بندهای ابلاغی این بخشنامه باید بی کم و کاست اجرا شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  با اشاره به این که شماره  ۸۹۵۱۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مربوط به کروناست، ادامه داد:  بالغ بر هزارو ۱۰۰ شکایات از دیروز تا امروز توسط کارکنان بخش‌های مختلف مبنی بر بی توجهی برخی دستگاهها به بخش نامه‌های ابلاغی اعمال محدودیت‌های کاری کارمندان  در این سامانه به ثبت رسیده  که باید مراتب از طریق ستاد مقابله با کرونا به استانداری و بازرسی کل کشور برای بررسی اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =