سفارش جنگی ترکیه به یونان رسید

رسانه‌ها از توافق یونان با آمریکا برای خرید جنگنده‌های پیشرفته «اف-۳۵» و احتمال انتقال تجهیزات ناتو در ترکیه به جزیره «کرت» در یونان خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (اسکانیوز)، رسانه‌های از اقدام دولت آمریکا در تجهیز ارتش یونان به جنگنده‌های اف-۳۵ که پیشتر قرار بود به ترکیه ارسال شوند، خبر دادند.

 به نوشته وبگاه «جوئیش پرس» دولت آمریکا قصد دارد ۶ فروند از جنگنده‌های اف-۳۵ که ترکیه پیشتر سفارش داده بود را به یونان  بفروشد. آمریکا از ارسال این جنگنده‌های پیشرفته به ترکیه به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه صرف نظر کرد.

روزنامه  یونانی «استیا» نیز نوشت که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و همتای یونانی‌اش در پشت درهای بسته در زمینه  خرید ۲۰ فروند اف-۳۵ به توافق رسیدند به نوشته این روزنامه، قراراست ۶ فروند نخست از این ۲۰ فروند به زودی به یونان ارسال شود.

یک روزنامه دیگر یونانی نیز نوشت که آزمایش سامانه اس-۴۰۰ از سوی ترکیه، مسیر یونان را برای خرید اف-۳۵ هموارتر کرد. روزنامه «جی سی تی» یونان نوشت، واکنش ایالات متحده به آزمایش اس-۴۰۰ از سوی ترکیه فقط به تحویل هواپیماهای اف-۳۵ به یونان محدود نمی‌شود، بلکه احتمال انتقال تجهیزات اتمی ناتو مستقر در پایگاه «اینجرلیک» در ترکیه  به جزیره «کرت» در یونان وجود دارد.

یونان اعلام کرده که تصمیم آنکارا در اعزام کشتی  نزدیک یک جزیره این کشور به شدت تنش زا و تهدید مستقیم علیه صلح در منطقه است. سخنگوی دولت یونان روز دوشنبه نیز در واکنش به این موضوع و در طعنه به حامیان ترکیه گفت، ترکیه نشان داده که سخنانش فاقد هرگونه اعتبار است

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =