چهار گزینه برای جانشینی ژاوی استقلال

حالا که این مطلب را می خوانید دیگر علی کریمی در استقلال نیست و به یک باشگاه قطری پیوسته.جایی که سخت است مقابل وسوسه آنها مقاومت کنی.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ شاید بتوان گفت در حال حاضر بهترین واکنش برای جدایی علی کریمی در استقلال همان واکنشی است که محمود فکری در نساجی و بعد از کوچ دسته جمعی ستارگانش در فصل کنونی و پیش از پیوستنش به استقلال و یا مصدومیت آن ها در فصل قبل داشت. البته همیشه بخشی از واکنش سرمربیان به این موقعیت پذیرش آن از سراجبار است اما مهم این است که گزینه قبلی از ذهن بیرون بیاید و تبدیل به بهانه‌ای برای مشکلات آینده نشود.

اما اینکه جانشین علی کریمی کدام بازیکن باشد کاملا بستگی به محمود فکری و سیستم مدنظرش دارد. حال اگر فرض را بر استفاده از سیستم 2-5-3 برای استقلال بگیریم می شود جانشین یا جانشین های کریمی را در اشکال مختلف این سیستم بررسی کرد.

یک) اگر قرار باشد استقلال بر اساس شکل 2-5-3 زمان استراماچونی بازی کند ، درآن علی کریمی از بین سه هافبک میانی، در حد فاصل بین ریگی به عنوان هافبک دفاعی و  هافبک هجومی ( شجاعیان، اسماعیلی و...) قرار می گرفت و نقش یک هافبک باکس را داشت. یعنی هم  شرکت در امور دفاعی و هم حضور در فاز هجومی و در آخر وظیفه خطیر و کلیدی تنظیم ریتم بازی. یعنی یک فرمانده تمام عیار.
در این شکل از سیستم 2-5-3 مهدی مهدی پور و فرشید باقری می توانند این نقش را ایفا کنند. مهدی پور که مثل علی کریمی فوتبال خود را در اصفهان و البته در تیم رقیب سپاهان رشد داده احتمالا از پس این نقش بر بیاید.البته او باید ظرفیت بازی در استقلال و تحمل فشارش را داشته باشد؛کاری که علی کریمی باوجود بعضی مشکلات از پس اش برآمد تا تبدیل به مهمترین بازیکن تیم بشود.

دو) در صورتی که محمود فکری بخواهد از بین سه هافبک مرکزی، از یک هافبک دفاعی و دو هافبک هجومی در مقابل آن استفاده کند ( به مانند دوره ای که استقلال از جانواریو و جباری، همزمان به عنوان هافبک هجومی استفاده می کرد)  در این صورت استقلال در پست هافبک دفاعی کاملا دستش باز است. ریگی، مهدی پور و باقری می توانند در سطح مناسبی از عهده این نقش برآیند.
در خصوص دو هافبک هجومی هم باید گفت صرفا اسماعیلی و شجاعیان ویژگی های ذاتی این پست را در خود دارند. از جمله این ویژگی ها تکنیک، قدرت ارائه پاس های با کیفیت در فضاهای خالی نزدیک محوطه جریمه و ...که در این بین سلامت فیزیکی این دو برای استقلال بسیار کلیدی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع:ورزش سه

کد خبر: 1079033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =