اختصاص بودجه ۱۵ میلیاردی به سرای نوآوری پوشاک و فناوری‌های نوین

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: این دانشگاه موفق به اخذ مجوز سرای نوآوری پوشاک و فناوری‌های نوین شده و بودجه ۱۵ میلیارد ریالی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری به این سرا تعلق گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ نوید نصیری‌زاده در تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در ترم تحصیلی پیش رو اظهار کرد: در بازدید اخیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سفر به استان یزد بودجه ۵۰ میلیارد ریالی به‌منظور آماده‌سازی سرای جامع نوآوری در واحد یزد مصوب شد.

وی افزود: با توجه به تخصص، تجربه و خاستگاه صنعت نساجی و پوشاک در استان یزد، دانشگاه آزاد اسلامی یزد موفق به اخذ مجوز سرای نوآوری پوشاک و فناوری‌های نوین شده و بودجه ۱۵ میلیارد ریالی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری به این سرا در ماه‌های گذشته تعلق گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد درباره اقدامات این واحد دانشگاهی برای استمرار فعالیت‌ها و ارائه خدمات علمی پژوهشی گفت: به‌کارگیری شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی به استادان درباره بخشنامه‌های ارسالی از سوی سازمان مرکزی و اولویت‌های پژوهشی ارگان‌ها و سازمان‌ها و برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی ازجمله اقدامات این واحد دانشگاهی  بوده که با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

نصیری‌زاده، برپایی کارگاه‌های توانمندسازی ویژه اعضای هیئت علمی به‌صورت مجازی به‌منظور تولیدات علمی و فناورانه، برگزاری وبینارها و کارگاه‌های مجازی توسط استادان مجرب دانشگاه در زمینه‌های مختلف علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر و در راستای توسعه مهارت افزایی و هدایت شغلی دانشجویان به‌منظور حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم را از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری نام برد.

آماده‌سازی سرای نوآوری با محور اشتغالزایی دانشجویان

وی برپایی رویداد ملی استارت‌آپی و برگزاری شوراهای پژوهشی، تحصیلات تکمیلی و دانش‌بنیان و انتشارات به‌صورت ویدئو کنفرانس و برگزاری جلسات دفاع از رساله/پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر بستر مجازی به‌منظور تسریع در امور پژوهشی دانشجویان و استادان را ازجمله اقدامات این واحد دانشگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برشمرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد توضیح داد: تلاش در راستای ارتقای کیفی مجلات دانشگاه، برقراری فعالیت آزمایشگاه‌ها با اجرای مصوبه شرایط فاصله‌گذاری هوشمند ناشی از شیوع کرونا، تمرکز بر سازماندهی پژوهش‌های علمی و کاربردی در زمینه معضل جهانی کرونا و جایگزینی خدمات حضوری با روش‌های کارآمد غیرحضوری از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای استمرار فعالیت‌ها و ارائه خدمات پژوهشی بوده است.

نصیری‌زاده نظارت مستمر بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت آزمایشگاهی و کارگاهی، ارتباط با صنایع و ارگان‌ها و کارخانه‌ها مختلف و به‌کارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استادان به‌منظور توسعه نظام‌مند کارآفرینی و حل مسائل جامعه و صنعت با رویکرد علمی  را ازجمله فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان کرد.

وی درباره سراهای نوآوری این واحد دانشگاهی تشریح کرد: با توجه به اقدامات اولیه‌ای که درباره راه‌اندازی سراهای نوآوری در این واحد دانشگاهی صورت گرفته است، آماده‌سازی فضای سرای نوآوری، تجهیز آن و ایجاد دفاتر تحقیق و توسعه شرکت‌های مختلف با محور اشتغالزایی و مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دارای ایده و فعال این واحد دانشگاهی رقم خواهد خورد.

گسترش فعالیت نخستین سامانه مکانیزه جوانه‌های خوراکی کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تبیین کرد: برای توسعه اقدامات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گسترش فعالیت نخستین سامانه مکانیزه جوانه‌های خوراکی کشور در این واحد دانشگاهی را در نظر  داریم.

نصیری‌زاده اظهار کرد: شناسایی اعضای هیئت علمی متخصص، تربیت و توانمندسازی دانشجویان زبده به‌منظور انجام پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌محور، ارتقای بهره‌وری با تکیه بر نیروی دانش و فناوری برای تحقق رونق و جهش تولید و برگزاری دوره‌های تخصصی در راستای نیازهای واحدهای تولیدی و صنایع ازجمله برنامه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای جامعه هدف به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =