عقلانیت، مولفه کلیدی در تحقق جامعه دینی و انقلابی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با تاکید بر حرکت بر محور عقلانیت گفت :« عقلانیت، مولفه کلیدی در تحقق جامعه دینی و انقلابی است.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرزاد جهان بین در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد  بندرعباس با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت  و حفظ این دستاورد بزرگ  گفت:  امیر المومنین علی (ع)  اولین مسلمان و نزدیکترین شخص به پیامبر گرامی اسلام بوده که در محضر ایشان تلمذ می کرد و در مبادین  سخت همواره در کنار پیامبر اسلام بود.

این شخصیت فرهنگی  با اشاره به خطبه های نهج البلاغه به عنوان سند تاریخی در اثبات دوستی، برادری و نزدیکی پیامبر گرامی اسلام(ص) با امام علی (ع)  گفت: « اشارات امام علی (ع) به رفتار، کردار و تمام زندگی پیامبر اسلام  به عنوان اولین ایمان آورنده به دین مبین اسلام، نشان از پیوندی ناگسستنی و عمیق در بین این دو شخصیت بزرگ اسلامی دارد که به روشنی در این کتاب و سایر احادیث اهل سنت و شیعه به آن اشاره شده است.

جهان بین تصریح کرد: بررسی سیره چنین شخصیتی  بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) می تواند برای ما راهگشا باشد، زیرا ایشان برای احقاق حقوق خود به خاطر مصالح اسلام اقدامی نکرد و در تمام این مدت در کنار حکومت ایستاد و در کسوت مشاور عالی به آنها مشاوره داد و ایفای نقش کرد و آنگاه که دید خطر در کمین اسلام  است به وظیفه شرعی خود عمل کرد.

وی یادآورشد: هرگز مخالفان و معاندان اسلام نتوانستن وی را متقاعد سازند تا در جهت اختلاف افکنی و  بر هم زدن وحدت مسلمین، کلامی تفرقه افکنانه به زبان بیاورد تا آن را محور اختلاف امت اسلامی قرار دهند و علیه وحدت مسلمین در راستای تفرقه افکنی و بر هم زدن اتحاد مسلمین بکار گیرند.

این مسئول فرهنگی تاکید کرد: امروز نیز صهیونیست فارغ از شیعه و سنی بودن آن به دنبال نابودی اسلام است  و این می طلبد تا ما به فرمایش امام علی (ع)  اهتمام ورزی داشته باشیم که خطاب به انصار و مهاجرین می فرمودند: به دشمن امروز فکر کنید و انرژی خود را صرف بهسازی زندگی کنید.

جهان بین با اشاره به جمعیت مذهبی استان هرمزگان با ترکیب شیعه و سنی گفت: حفظ وحدت و اتحاد ملی یکی از مهمترین خواسته های مقام معظم رهبری است و در این راستا کتاب آسمانی قرآن کریم می تواند به عنوان یک سند جامع  و تحریف نشده منبع بزرگی برای گشودن مباحث علمی، فرهنگی و ... در حوزه اتحاد اسلامی باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش های دیگری از سخنان خود با اشاره به مدیریت فرهنگ در دانشگاه اشاره کرد و  گفت: عقلانیت، کرامت، اعتماد به نفس و چهارچوب بندی  از موارد کلیدی است که باید مد نظر قرار گیرد زیرا عقلانیت زمینه ای برای دینداری و انقلابی گری و کرامت زیر ساخت تمام تاثیرات فرهنگی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  نیز در ایتدای این جلسه با اشاره به هفته وحدت  و تاکید بر حفظ این مهم از طرف جامعه دانشگاهی گفت: همزیستی مسالمت آمیز گروه های مختلف شیعه و سنی در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی از نشانه های بارز اتحاد مسلمین در این استان و کشور ایران است.

احسان کامرانی با قدردانی از معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نویسنده، تئوریسین و نظریه پرداز در حوزه فرهنگی  افزود: با توسعه و طرح تقریب مذاهب در دانشگاه ، امید می رود این دانشگاه بیش از پیش بتواند در این حوزه فعالیت کند.

وی استفاده و بهرگیری از پتانسیل بالقوه نیروهای دانشگاهی را در حوزه های مختلف مهم خواند و گفت: باید تلاش شود تا این پتانسیل بالقوه در بطن جامعه با تبدیل شدن به بالفعل ، جاری و ساری شده و خود را در جامعه به خوبی نمایان سازد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی  استان هرمزگان نیز، با اشاره به هدف خلقت انسان و هدایت بشریت توسط پیامبران گفت: انجام کار فرهنگی  در راستای انجام رسالت پیامبران است  و مبلغان و مسئولان فرهنگی باید به این رسالت مهم واقف و آگاه باشند.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی با اشاره به احادیث نبوی گفت: پیامبر اسلام در طول دوره رسالت خود در جهت هدایت بشریت گام های بزرگی برداشت و بارها تاکید کرد که من آمده ام تا شما را سعادتمند سازم و شما را به بهشت نزدیک کنم و  از کارهایی که از انجام آن منع شده اید شما را بر حذر دارم.

وی با اشاره به کلام گهر بار امیر مومنان امام علی (ع) در توصیف پیامبر اسلام  گفت: پیامبر همچون طبیبی بود که برخلاف طبیبان حاضر،منتظر حضور بیمار نمی نشست بلکه  به سراغ بیمار می رفت تا آنان را مداوا سازد.

ابراهیمی، رسالت مسئولان  فرهنگی را در این برهه از زمان، بسیار حساس و مهم خواند و گفت: رسالت مسئولان فرهنگی مشابه رسالت پیامبران است و آنان باید هدایت و رهبری جامعه را به عهده گرفته و به بهترین نحو به وظیفه خود واقف بوده و به آن عمل کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1079039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =