شیوه نامه اجرایی رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی ابلاغ شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، شیوه نامه اجرایی رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی را ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛‌ فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «شیوه نامه اجرایی رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

براساس این شیوه نامه، تضارب آرا میان تفکرات متکثر برای حل مسائل کشور، ایجاد محیط مطلوب برای بیان آزادانه و مسئولانه اندیشه‌ها در دانشگاه با توجه به تقویت مؤلفه های وحدت، امنیت ملی و ارزش های اسلامی، ارتقای فرهنگ نقدپذیری، تفکر خلاق و نقاد و ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان، تمرین و تقویت فعالیت های گروهی منسجم و هدفمند، تقویت انگیزه‌های ارتقای دانش و آگاهی در میان دانشگاهیان و ایجاد بستر مناسب برای تشویق و زمینه سازی فرآیند تولید علم از اهداف برگزاری رویداد ملی رقابت تیم های دانشجویی در کرسی های آزاد اندیشی است.

شورای سیاستگذاری، شورای علمی و دبیرخانه مرکزی از ارکان برگزاری رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی است.

در این شیوه نامه تأکید شده: انجام اقدامات لازم برای تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب رویداد ملی تا زمان اتمام ثبت نام، تهیه امکانات مورد نیاز برگزاری حضوری/مجازی رویداد ملی در واحد دانشگاهی از جمله اختصاص سالن مناسب، وسایل ارتباطی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت دانشجویان، هماهنگی لازم و تأمین وسیله ایاب و ذهاب گروه‌های برتر رویداد ملی برای شرکت در مرحله استانی و کشوری، ارتباط گیری مستمر با دبیرخانه مرکزی و اداره کل فرهنگی برای اجرای دقیق فرآیند، قوانین و مقررات رویداد از وظایف واحدهای دانشگاهی و شورای هماهنگی معاونان استان است.

براساس بندهایی از این شیوه نامه، اعضای هر تیم، متشکل از 4 دانشجو از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی است که دارای اشتغال به تحصیل در آن نیمسال تحصیلی هستند. هر تیم دارای یک سرگروه است و اعضای تیم ها در ثبت نام اولیه هر دوره باید دانشجو باشند.

در مرحله استانی و کشوری ترکیب تیم‌ها در مقایسه با ترکیب اولیه (مرحله واحد دانشگاهی) نباید بیش از 50 درصد تغییر کرده باشد. افراد جایگزین باید حتماً دانشجو باشند. شرکت در کلیه کارگاه های آموزشی توجیهی رویداد الزامی است.

در این شیوه نامه آمده است: هیئتی متشکل از سه داور و یک کارشناس مجری که در هر رویداد توسط هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی برای داوری انتخاب می‌شوند.

پرهیز از تعصب و جانبداری نسبت به افراد، گروه‌ها و نظرات، برخورداری از تخصص لازم در زمینه داوری‌های علمی و متعهد به رعایت همه ضوابط علمی، توجه ویژه به رعایت ساختار علمی و اخلاقی رویداد، تصمیم گیری و اعلام رأی بر مبنای مفاد آئین نامه‌های اجرایی و داوری از خط مشی‌های کلی داوری رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی است.

در این شیوه نامه تأکید شده: داوران باید استادان و یا متخصص در رشته های علمی باشند. داوران نباید موضع شخصی خود را در داوری دخالت دهند. همچنین داوران موظفند در اعلام رأی خود عملکرد فردی و گروهی شرکت کنندگان را در نظر بگیرند و امتیاز خود را براساس مجموع این عملکرد اعلام کنند و مجموع آنها را لحاظ کنند.

رعایت شرایط و ضوابط مندرج در آئین نامه رویداد ملی، برنامه ریزی، هماهنگی و انسجام تیمی، رعایت اخلاق علمی و احترام به آرا و نظرات منتقد، طی کردن فرآیندی علمی و مستدل از طرح مسأله تا نتیجه گیری، فن بیان و رعایت نکات دستوری احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث استفاده از چارچوب منطقی در بحث و طرح مستند و مستدل مباحث از معیارهای امتیازدهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =