ضرورت تشکیل انجمن ورزش‌های همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به سوی ورزش‌های همگانی و تشکیل انجمن‌های علمی در همین راستا از مهم‌ترین مصوباتی است که از این پس مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. 

شهرام عَلم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی حوزه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: کارگروهی با عنوان  «تربیت‌بدنی» در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که مصوبات آن برای بهره‌برداری در دانشگاه در دستور کار خواهد گرفت.

وی افزود: تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به سوی ورزش‌های همگانی و تشکیل انجمن‌های علمی در همین راستا از مهم‌ترین مصوباتی است که از این پس مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: مقدمات تشکیل انجمن ورزش‌های همگانی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حفظ سلامتی و نشاط دانشجویان به ویژه در ایام کرونایی که دانشجویان و استادان از منازل کلاس‌ها را دنبال می‌کنند، درحال فراهم سازی است.

عَلم با اشاره به آغاز فرآیند طراحی دستورالعمل‌ فعالیت‌های ورزشی دانشجویان در شرایط کرونایی عنوان کرد: ضروری است که نسبت به فعالیت‌های جسمانی و نشاط دانشجویان در دوران کرونا توجه داشته باشیم تا این ایام باعث کسالت و ایجاد اخلال در برنامه‌های آموزشی نشود. به کمک ظرفیت‌ها و قهرمانان ورزشی که دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند طرح  «سفیران فرهنگی ورزش» را کلید خواهیم زد.

وی ادامه داد: درنظر داریم در مراسمی با تقدیم الواح تقدیر از سرآمدان ورزشی دانشگاه که در اخلاق و رفتار نیز جزء سرآمدان هستند تقدیر کنیم و آنها به جامعه دانشگاهی بیشتر معرفی شوند و در تحقق طرح‌های دانشگاهی هم مشارکت داشته باشند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) تصریح کرد: در تلاشیم مسابقات آمادگی جسمانی در سه سطح دانشجویی، استادان و کارکنان را برگزار کنیم. براساس الگویی که در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، شرکت‌کنندگان ویدئوهایی در هنگام انجام حرکت‌های ورزشی(تعادلی، اصلاحی و ترکیبی) از خود ظبط می‌کنند و از طرف کاربران فضای مجازی آرای مردمی برای آنها درنظر گرفته می‌شود.

عَلم خاطرنشان کرد: این مسابقات در سه سطح واحد دانشگاهی، استان و ملی برگزار می‌شود و جوایز نفیسی نیز برای منتخبان درنظر گرفته شده است. ایجاد شور و نشاط و فرهنگ‌سازی ورزش‌های همگانی از اهداف کلی این مسابقات تعیین شده که درحال تدوین دستورالعمل آن هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079102

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط