نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام شد/ قبولی ۱۹۰ هزار نفر

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ امروز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر پذیرفته شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، اظهار کرد: نتایج آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. داوطلبان می‌توانند با درج شماره داوطلبی، شماره پرونده و اطلاعات شخصی، کارنامه خود را مشاهده کنند.

وی افزود: مجموع پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر است که از این تعداد به تفکیک گروه آزمایشی در گروه علوم ریاضی ۶۲۸۴۸ نفر، در گروه علوم تجربی ۶۱۵۱۷ نفر، در گروه علوم انسانی ۵۵۰۵۷ نفر، در گروه هنر ۶۱۰۹ نفر و در گروه زبان ۴۴۱۷ نفر پذیرفته شدند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: آمار پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به تفکیک دوره آموزشی نیز به این شکل است که در دوره روزانه ۱۱۸۰۵۰ نفر، در دوره نوبت دوم ۱۸۶۹۸ نفر، در دانشگاه پیام نور ۱۳۰۴۶ نفر، در دانشگاه فرهنگیان ۱۸۷۹۷ نفر، در دوره‌های غیرانتفاعی ۱۳۳۹۵ نفر، در پردیس‌های خودگردان ۵۱۴ نفر، در دوره‌های شهریه پرداز ۵۳۳۹ نفر، در دانشگاه آزاد (۴ رشته) ۲۱۰۹ نفر و در مجموع ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر پذیرفته شدند.

وی افزود: آمار پذیرفته شدگان رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به تفکیک جنس نیز به این ترتیب است که ۱۰۱ هزار و ۹۱۲ نفر معادل ۵۳.۶ درصد پذیرفته شدگان زن و ۸۸ هزار و ۳۶ نفر نعادل ۴۶.۴ درصد پذیرفته شدگان مرد هستند.

خدایی یادآور شد: سایر رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی اعلام خواهد شد که جمع پذیرفته شدگان با آزمون این دانشگاه ۸۸ هزار و ۶۹۳ نفر است.

وی افزود: مجموع پذیرفته شدگان بدون آزمون (با سوابق تحصیلی) ۴۱۸ هزار و ۳۸۶ نفر است که ۲۲۹ هزار و ۳۳۹ نفر توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ۱۸۹ هزار و ۴۷ نفر توسط دانشگاه آزاد اسلامی قبلاً اعلام شده است.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: مجموع کل قبولی اعلام شده برای آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شامل با آزمون و سوابق تحصیلی اعلامی توسط سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی ۶۹۷ هزار و ۲۷ نفر است.

همچنین سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از آن و بر اساس پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا سازمان سنجش ضمن عذرخواهی از داوطلبان به اطلاع می‌رساند که پاسخگویی حضوری نخواهد داشت و صرفاً به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان پاسخگوی داوطلبان خواهد بود.

نتایج دانشگاه امام صادق (ع) متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

مواردی از قبیل اشتباه در انتخاب رشته و غیر پس از بارگذاری کارنامه داوطلبان بررسی خواهد شد.

برای آگاهی از زمان ثبت نام و مدارک لازم به اطلاعیه سازمان سنجش و سایت‌های دانشگاه محل قبولی مراجعه شود.

گفتنی است، آزمون سراسری در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور با رقابت بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۴۴۹ نفر در ۳۹۲ شهر کشور برگزار شد.

از تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت صادر شده در آزمون سال ۹۹ تعداد یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند که تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ شدند.

از میان یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ تعداد ۴۶۹ هزار و ۹۴ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =