کرسی‌های آزاداندیشی در تعالی و رشد فکری دانشجویان اثرگذار است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: دانشجویان از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی استقبال می کنند مطالعات دانشجویان در موضوعات مورد نیاز کرسی‌ها بسیار کم بوده و برگزاری این کرسی‌ها در تعالی و رشد فکری دانشجویان اثرگذار است.

جواد استاد محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: عمده برنامه‌های واحد دهاقان بر تقویت فعالیت کانون‌ها و نشریات و همچنین برگزاری نشست‌های مجازی با موضوعات مورد نیاز دانشجویان و اساتید متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: فعال شدن کارشناسان فرهنگی در این حوزه و درگیر کردن دانشجویان در زمینه فعالیت در حوزه مجازی و نهایتا استفاده مطلوب از فضای مجازی به عنوان یک فرصت جهت پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در رابطه دانشجویان جدیدالورود اظهار کرد: اجرای برنامه مستمر و مدون ویژه نودانشجویان به‌ویژه در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت آنها در کانون‌های دانشجویی و دادن خدمات مشاوره‌ای به آنها در نشست‌های مجازی از جمله برنامه‌های اجرایی برای این قشر است.

استادمحمدی ادامه داد: ازدواج مقوله‌ای بسیار مهم است؛ متاسفانه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این راستا مانع بسیار بزرگی ایجاد کرده است، بنابراین سعی در فرهنگ سازی بیشتر ازدواج در بین دانشجویان داریم.

وی افزود: کمک در تهیه جهیزیه با تمام توان در دستور کار و برنامه‌های این معاونت است. همچنین در درس دانش خانواده از اساتید درخواست شده است تا برای تشویق و ترغیب نسل جوان به تشکیل خانواده تلاش کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان اینکه بصورت مکرر کرسی‌های آزاد اندیشی در این واحد برگزار می‌شود، گفت: دانشجویان از برگزاری کرسی های آزاداندیشی استقبال می کنند؛ البته بصورت مجازی هنوز انجام نشده است. مطالعات دانشجویان در موضوعات مورد نیاز کرسی‌ها بسیار کم است و قطعا این کرسی‌ها در تعالی و رشد فکری دانشجویان اثرگذار است.

استادمحمدی افزود: با توجه به عدم حضور دانشجویان فعالیت در حوزه تشکل‌ها بسیار سخت است؛ اما سعی می کنیم به صورت غیر حضوری آنها را فعال کنیم. مهم‌ترین دغدغه تشکل‌ها مسائل اقتصادی و سیاسی کشور و نیز تناقضات گفتاری و نوشتاری در این حوزه‌ها است. همچنین افزایش بودجه و تخصیص آن قطعا اثرگذار براین حوزه کارساز خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: تخفیف شهریه شامل تخفیف رتبه برای دانشجویان ممتاز علمی و تخفیف مالی برای دانشجویان بی‌بضاعت است. علاوه برآن به دنبال جذب منابع مالی دیگری در درون و بیرون دانشگاه هستیم.

وی افزود: آیین‌نامه آراستگی در یکدست کردن وحدت همه ارکان دانشگاه و توجه به این مقوله اثرگذار بود. اما مشکل آراستگی، عفاف و حجاب در دانشگاه نیاز به یک عزم ملی دارد و در دانشگاه‌ها نیز همین طور نیاز به یک عزم درون سازمانی دارد نه اینکه فقط به گزارش و آمار اکتفا شود.

استادمحمدی تأکید کرد: برای بهبود وضع عفاف و حجاب ارتباط چهره به چهره و مشاوره و آگاهی رسانی بسیار موثر است. همچنین استفاده از طرح‌های تشویقی برای دانشجویان و نیز فضای دانشگاه باید با این مسئله مهم همراه باشد. البته درشرایط حاکم بر فضای کنونی مراکز آموزشی باید از ظرفیت استادان به‌ویژه مدرسان گروه معارف اسلامی در کلاس‌های برخط استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079136

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =