وقتی فوتبال ایران به دو نیمه تقسیم شد!

از وقتی مسعود سلطانی فر سکان ورزش ایران را بدست گرفته‌ است، بیش از نیمی از حواسمان به مسائل حاشیه ایِ غیر فنی و فوتبالی پرت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز- احمد کلانکی؛ سال گذشته این موقع هیچ کسی فکر نمی کرد، برای قدم زدن، خرید کردن و یا یک هوا خوری ساده مجبور باشیم با ماسک و دستکش و الکل و کلی استرس از خانه خارج شویم،طوری که علت اصلی خروج از منزل را به‌کلی فراموش کنیم.

یا وقتی برای تماشای یک فیلم به سینما می رویم، قبل از رفتن و هنگام تماشای فیلم بیشتر از آنکه از تماشای فیلم لذت ببریم به فکر کرونا، این ویروس منحوس باشیم. همانطور که زندگی روزمره ما به دوبخش قبل و بعد از پیدایش ویروس کووید نوزده تقسیم میشود،فوتبال ایران نیز، به دو بخشِ قبل و بعد از سلطانی‌فر تقسیم می‌شود. قبل از تشریف فرمایی ایشان فوتبال و بحث‌های هواداریِ فوتبال ایران خیلی با، بعد از ورودشان به صحنه ورزش،تفاوت داشت.

از وقتی ایشان سکان ورزش ایران را بدست گرفته‌اند، بیش از نیمی از حواسمان به مسائل حاشیه ایِ غیر فنی و فوتبالی پرت شده است.حاشیه‌هایی که تاثیری مستقیم، بر نتایج فوتبالی باشگاه‌ها و در پی آن فوتبال ملی داشت. با برد یک تیم خاص، قبل از نگاه به نکات فنی و توانایی‌های فوتبالی بدنبال رد پای سلطانی‌فر در نتیجه مسابقه هستیم، چه در داخل مستطیل سبز و چه خارج از آن،که با توجه به فوتبال روز دنیا و تاثیر عوامل خارجی بر نتایج داخل مستطیل سبز امری طبیعی به نظر می‌رسد.

آبی ها بدنبال اثبات تاثیر این ویروس و قرمزها بدنبال انکار آن!
وقتی به فضای فوتبالی و کری‌های قبل از تولد پدرخوانده فوتبال ایران می‌نگریم، بردها و حتی باخت‌ها هم مزه دیگری داشت، برای همه اهالی فوتبال،فارق از رنگ. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که حتی اگر واکسن و یا داروی این ویروس هم ساخته شود و کووید نوزده به طور کامل از میان برود، سالهای سال تاثیر منفی آن بر اقتصاد جهان حس خواهد شد و می‌بایست سالها تلاش نمود تا اوضاع را به حالت قبل از ظهور کرونا باز گرداند.

امیدواریم، وضعیت فوتبال این چنین نباشد و بعد از کوتاه شدن دست کرونای فوتبالی از فوتبال کشورمان، اوضاع به گونه ای نباشد که تا چند سال مشغول از بین بردن رد پای این پندمی، از فوتبال ایران باشیم،که البته بعید میدانم و فوتبال ایران سالهای سال تاوان این بیماری مهلک را خواهد داد.

چه بسا بسیار متخصصان دلسوز و فوتبال دوستانی که در این دوران با ابتلا به این ویروس سوختند و یا سوزانده شدند. و همچنین،امیدواریم ویروس کووید نوزدهی که به جان فوتبال ایران افتاده،لااقل دست آورد و خروجی یک آزمایشگاه، نباشد و ناخواسته و از روی ندانم کاری‌های مدیریتی و بدون قصد و نیت خاصی بوجود آمده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =