تولید رباتی که تماس چشمی برقرار می‌کند و زل می‌زند

محققان شرکت دیزنی از تولید رباتی خبر داده‌اند که قادر به زل زدن به انسان‌ها و برقراری تماس و تعامل چشمی با افراد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از اسلش گیر، انسان‌ها در زمان صحبت کردن با یکدیگر با هم تماس چشمی برقرار می‌کنند و احساسات و عواطف خود را از این طریق منتقل می‌کنند. ربات‌ها چنین توانایی ندارند و نمی‌توانند با چشم‌های مصنوعی خود تعامل حسی ایجاد کنند. اما محققان شرکت دیزنی رباتی با قابلیت تعامل حسی و عاطفی تولید کرده‌اند.

ربات تولیدی این شرکت دارای چشمانی است که می‌تواند به طرف مقابل زل بزند و کاری کند که کاربر تصور کند ربات دارای عواطف و احساسات است. ربات مذکور دارای یک نیم تنه انسان نما با توانایی شنیدن منحصر به فرد است. نمونه‌های ساده‌تر این ربات در پارک‌های شرکت دیزنی نیز به کار گرفته شده است.

برای ایجاد حس زل زدن به افراد، در چشم این ربات‌ها از لنز خاصی استفاده شده که حرکات چشم انسان‌ها را ردگیری کرده و بر همین اساس به چشم اشخاص زل می‌زند. این ربات همچنین با استفاده از حسگرهای خود حس و حال افراد اعم از شادمانی، غم و ترس و غیره را درک می‌کند و نحوه زل زدن و تعامل حسی خود را بر همین اساس تنظیم می‌کند.

برای حرکت دقیق و سریع چشم‌های این ربات در پشت آنها از موتور ظریفی نیز استفاده شده است. موتور یادشده حرکت لایه لایه چشم ربات را تسهیل می‌کند. این ربات قادر به پلک زدن، نگاه بریده بریده، مطالعه متون و غیره نیز هست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1079154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =