تقریب و شعار وحدت طلبی، بشر را از ظلم و جاهلیت رها می‌کند

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت تاکید کرد: با «تقریب مذاهب و ملل» و با «شعار وحدت‌طلبی» می‌توان جهان را به سوی «حاکمیت توحیدی» هدایت و بشر را از ظلمت و جاهلیت رها کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عنایت‌الله ملکی‌تبار، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی فرارسیدن هفته وحدت، میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «وَاعتَصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» کلامی رحمانی است که بر ضرورت حفظ وحدت و هم‌اندیشی مسلمین در امور تأکید می‌ورزد و همه نگاه‌ها را متوجه یک نقطه می‌داند و آن توحید است. قرآن کریم به ما درس اتحاد را می‌آموزد تا در پرتو اعتصام به ریسمان الهی، از تفرقه بپرهیزیم و از نعمات آسمانی، همدلی و هم‌صدایی بهره‌مند شویم. با «تقریب مذاهب و ملل» و با «شعار وحدت‌طلبی» می‌توان جهان را به سوی «حاکمیت توحیدی» رهنمون کرد و بشر را از ظلمت و جاهلیت رهانید.

در ادامه این پیام تصریح شده است: حضرت امام خمینی (رحمت الله تعالی) با درایت و تدبیری دوراندیشانه، به تأسی از آیات نورانی کتاب وحی و با اعلام ایام سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت، نبی مکرم اسلام، محمد مصطفی (صلوات الله علیه) به‌نام «هفته‌ وحدت»، انسجام و همدلی را برای مسلمانان به ارمغان آورده و الگویی ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشتند تا ما مسلمانان در تمامی مسائل پیش رو در جهان اسلام، طریق وحدت را نصب‌العین خود قرار دهیم.

در انتهای این پیام عنوان شده است: اینجانب فرا رسیدن ایام ولادت مسعود و فرخنده‌ حضرت محمد مصطفی (صلوات الله علیه) رسول گرامی اسلام و امام جعفر صادق (علیه السلام) را که نوید خوش همبستگی برای نیل به اهداف عالیه‌ اسلامی است، به محضر با سعادت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، علمای بزرگوار اهل تشیع و تسنن، هم‌وطنان عزیز و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =