راه‌اندازی «کافه رسانه» با هدف تولید محتوای دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: گروهی با مشارکت دانشجویان علاقه‌مند و با استعداد تحت عنوان «کافه رسانه» با راهنمایی یکی از اعضای هیئت علمی علوم ارتباطات برای انجام امور رسانه‌ای دانشگاه اعم از خبر، عکس و گرافیک تشکیل شده است.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق اظهار کرد: این واحد دانشگاهی تا پیش از این هیچ کانون و تشکل فرهنگی فعالی نداشت و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی رونق آنچنانی نگرفته بود؛ البته در طی هفته‌های گذشته و با پایِ کار آمدن دانشجویان فعال چندین کانون تأسیس شده است.

وی افزود: دو کانون فرهنگی در رشته روانشناسی، یک کانون در حوزه شعر و ادبیات، یک کانون علمی و فرهنگی در حوزه حقوق تأسیس شده است. کانون‌های «فرهنگ و هنر» و «شهادت و ایثار» نیز به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد. برای اینکه بتوانیم فعالیت‌های مستمری در فضای مجازی داشته باشیم باید ابتدا دغدغه‌های دانشجویان را شناسایی کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق بیان کرد: حضور در جمع نمایندگان دانشجویی، فعالان کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی منجربه شناسایی دغدغه‌ها و چالش‌های دانشجویان می‌شود و در نهایت می‌توانیم نقش‌آفرینی خوبی نیز در فضای مجازی داشته باشیم. ارتباط‌گیری با مسئولان کانال‌های دانشجویی و خودگردان نیز در دستور کار قرار گرفته تا همه ظرفیت‌های ارتباط با دانشجویان بهره‌برداری شود.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی صفحه رسمی اینستاگرامی معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تهران شرق عنوان کرد: فعالیت‌هایی در راستای مأموریت‌های جدید معاونت فرهنگی دانشگاه در این صفحه اینستاگرامی درحال انجام است که از سوی مخاطبان و تعقیب‌کنندگان نیز استقبال خوبی به‌عمل آمده است. جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور رئیس واحد و سایر معاونان پیرامون موضوعات مربوط به آموزشیار در صفحه رسمی معاونت فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمام مطالبات دانشجویی را از طریق همین ارتباطات زنده اینستاگرامی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ پشتیبانی کنیم و تا سطح مدیران دانشکده‌ها پیش برویم. گروهی با مشارکت دانشجویان علاقه‌مند و با استعداد تحت عنوان «کافه رسانه» با راهنمایی یکی از اعضای هیئت علمی علوم ارتباطات واحد تهران شرق برای انجام امور رسانه‌ای دانشگاه اعم از خبر، عکس و گرافیک تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق تصریح کرد: از اعضای کانون‌های فرهنگی و فعالین فضای مجازی نیز خواسته شده تا آثار خود را برای ارسال به جشنواره «از حماسه تا حماسه» آماده کرده و در این رویداد فرهنگی مشارکت داشته باشند. با مشورت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در حال تدوین دستورالعمل مسابقات مجازی «استعدادهای فرهنگی و هنری» در سطح دانشگاه هستیم که به زودی جزئیات آن نیز منتشر خواهد شد.

موسوی با اشاره لزوم به تقویت ارتباط دانشگاه و دانشجویان در بسترهای مجازی گفت: ارتباط‌گیری موفق با دانشجویان در فضای مجازی کمک خواهد کرد تا بتوانیم اهداف و برنامه‌های فرهنگی دانشگاه را نیز به خوبی حتی در ایام نبود دانشجویان نیز پیش ببریم. برگزاری میزگردهای دانشجویی پیرامون موضوعات روز در بستر مجازی پیگیری می‌شود، به‌طور مثال پیشنهاد شده میز گردی برای تحلیل اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره پیامبر اسلام در فضای مجازی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی از جمله آسیب‌های اجتماعی، آزادی بیان، سواد رسانه و ارتباطات اجتماعی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تعیین شده که توافقات و جلساتی نیز باید با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صورت بگیرد. بسترهای دانشجویی و کانون‌ها را در این راستا توامندسازی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق از برنامه‌ریزی برای تولید محتوای مولتی مدیا در حوزه پوشش و حجاب جهت انتشار در فضای مجازی خبر داد و گفت: سناریو و فصل‌بندی ساخت این کلیپ‌های یک دقیقه‌ای طراحی شده که با مشارکت دانشجویان به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079180

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =