یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که اصابت چند خمپاره به مناطق مرزی شمال شرق کشور به شکل غیر عامدانه انجام شده و جبران خسارت یکی از مفادی است که مورد توجه قرار گرفته و اقدامات بعدی از سوی وزارت امور خارجه در این باره انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عباس مقتدایی در خصوص منازعه ارمنستان و آذربایجان و اصابت ده‌ها گلوله خمپاره به روستاهای مرزی کشور، اظهار کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برای منطقه حفظ دوستی، امنیت و حسن همجواری است، بنابراین از همان ابتدای درگیری‌ها و تنش‌ها میان دو کشور ارمنستان و آذربایجان به مسئولان دو کشور پیام داده‌ایم و مذاکرات ایران در این رابطه بوده است که ما خواهان حفظ صلح و دوستی هستیم. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام کرده که موضوع اختلاف این دو کشور راه حل سیاسی دارد و با جنگ و تنش نظامی در منطقه نمی‌توان به صلح دست یافت و این امر به عنوان یک موضوع اصولی ایران از سوی هر دو کشور استماع شده و قول داده‌اند موضوع را از مسیر سیاسی پیش ببرند. البته تحرکات نظامی که در منطقه رخ داده آسیب‌هایی را به شکل ناخواسته به مرزهای کشورمان وارد کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: به همین جهت موارد اعتراض ایران به هر دو کشور اعلام شده و با هشدار قاطع خواسته‌ایم طرفین درگیری مراقب رفتارهای نظامی خود باشند، چون جمهوری اسلامی ایران و مرزهای آن همیشه مرزهای آرامش، امنیت و ثبات بوده است. بنابراین هر گونه حرکتی که این امنیت و آرامش را بر هم بزند برخلاف منافع ملی کشور است و ایران منافع ملی خود را در بالاترین سطح دنبال می‌کند.

مقتدایی تصریح کرد: بازدید از مناطق مرزی شمال شرقی و مکان‌هایی که دچار آسیب شده بودند توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انجام شده و هفته گذشته گزارشی که نمایندگان اعزامی کمیسیون تهیه کرده بودند در کمیسیون و صحن مجلس قرائت شد و موارد و پیشنهادهایی که قرار است به سایر دستگاه‌های کشور ارسال شود نیز، در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سؤال که آسیب‌های وارد شده به مناطق مرزی تا چه حدی بوده است، گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که این حملات و اصابت خمپاره‌ها به شکل غیر عامدانه انجام شده و جبران خسارت یکی از مفادی است که مورد توجه قرار گرفته و اقدامات بعدی از سوی وزارت امور خارجه انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1079186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =