برداشت بدون چوب، مدل مدیریت بر جنگل ها

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مدل مدیریت ما بر جنگل ها برداشت بدون چوب است و همدلی در عین تفاوت نظر در منابع طبیعی یک نعمت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مسعود منصور در جلسه ستاد جنگل های هیرکانی خاطرنشان کرد: همه ما نسبت به مسایل و مشکلات جنگل های کشور مسئولیت داریم و افکار عمومی در باره حفاظت از جنگل ها از سازمان مطالبه دارد و باید از تحلیل صرف مسایل و مشکلات رهایی جسته و به یک تصمیم اجرایی برسیم.

وی با بیان اینکه برنامه اقدامات مدیریتی و حفاظتی جنگل ها باید تهیه و اجرا شود، اظهارکرد: بهره برداری از جنگل های شمال متوقف شده است و برداشت چوب خط قرمز ماست و این یک تصمیم قانونی است.

منصور تاکید کرد: تنها بهره برداری چوبی از جنگل های شمال ممنوع اعلام شده است و سایر اقدامات مدیریتی و حفاظتی در جنگل های هیرکانی می بایست انجام شود زیرا جنگل را نمی شود بدون طرح و برنامه مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: آنچه در جنگل باید انجام شود، جنگلداری بدون برداشت چوب است و هیچ کس موافق بهره برداری چوبی از جنگل نیست.

رییس سازمان جنگل ها تصریح کرد: جنگل ها کارکردهای فراوانی دارند علاوه بر آن با مسایل و مشکلات اجتماعی زیادی روبرو هستند که در طرح جایگزین جنگل همه این موارد باید دیده شده و در اجرا لحاظ شود.

منصور در خاتمه تاکیدکرد : تمامی تصمیم گیری‌ها در جلسه ستاد جنگل هیرکانی باید بر اساس مطالعات و کار کارشناسی این حوزه باشد و نقش رییس سازمان در جلسات، انجام حمایت‌ و پشتیبانی لازم برای پیشبرد اهداف است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، جلسه بررسی وضعیت کمی و کیفی جنگل های شمال،  اقدامات مدیریتی و حفاظتی و ارزیابی مسایل و مشکلات مربوط به جنگل های هیرکانی  برای دستیابی به مدیریت بهتر هر دو هفته یک بار به ریاست منصور و با حضور اعضای ستاد و  مدیران کل منابع طبیعی مناطق شمالی کشور در سازمان جنگل ها برگزار می شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1079230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =