کنترل قاچاق خروجی با واردات درقبال صادرات و استفاده از ارزمتقاضی

رئیس اتاق ایران گفت: صادرات قاچاق با اجرای طرح‌های آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی کنترل می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت صمت، غلامحسین شافعی در کمیته پایش صادرات که با حضور وزیر صمت برگزار شد، بیان کرد: با اجرای طرح‌های آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی با حمایت دولت و همکاری بانک مرکزی موضوع صادرات قاچاق نیز کنترل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: صادرات قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی برای فرار از تعهدات ارزی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی بوده است که با همکاری بانک مرکزی و آزادسازی واردات در مقابل صادرات و استفاده از ارز متقاضی، می توان امیدوار بود این موضوع کاهش یابد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت مدیریت واحد مرزی کشور، تصریح کرد: تسهیل صادرات از مرزها و خروج سریع محموله ها باید مد نظر قرار بگیرد، نباید هیچ محموله‌ای در مرزهای کشور معطل بماند.

وی با بیان اینکه صادرات کار آسانی نیست، گفت: رقبای بین المللی سرسختانه کار می کنند، صادرات به خصوص در این شرایط کشور کار بسیار سختی است و صادرکنندگان نیازمند تعامل و پشتیبانی های دولت و بانک مرکزی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: با ایجاد باور همگانی و نگاه سالم دست در دست هم دهیم و صادرات را افزایش بدهیم.


انتهای پیام/

کد خبر: 1079248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =