فعالیت کانون‌های دانشجویی در فضای مجازی ادامه دارد/ برگزاری کارگاه مهارت انتخاب همسر با عنوان «چای اول»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر از برگزاری سلسله جلسات کارگاه مهارت انتخاب همسر با عنوان «چای اول» در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: مشاوره‌های پیش و بعد از ازدواج به دانشجویان در مرکز مشاوره واحد جهت ترغیب دانشجویان برای ازدواج انجام می‌شود.

سیدمحمد موسوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: فعالیت های اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر از ابتدای سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط ایجاد شده و شیوع بیماری کرونا در ۳ بخش دانشجویان، کارکنان و استادان به صورت جداگانه دسته‌بندی شده است.

وی تصریح کرد: در بخش دانشجویی فعالیت‌ها شامل مسابقات در فضای مجازی، فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و دانشجویی و برنامه‌های آموزشی و همچنین در بخش استادان و کارکنان نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ضمن خدمت و مسابقات بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر ادامه داد: امروزه توجه به فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و اهمیت آن به اندازه‌ای است که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. بر این اساس و با توجه به اهمیت موضوع فعالیت‌های خوبی، هم پیش از کرونا و هم در حین کرونا  انجام شده است.

وی افزود: زمینه‌ای مهیا شد که همه کانون‌های دانشجویی اقدام به تشکیل کانال‌های تخصصی در فضای مجازی کردند و همین اقدام باعث شد که پس از آن در حین کرونا امکانات لازم را برای ادامه فعالیت در اختیار داشته باشند. همچنین برگزاری مسابقات متعدد شامل فراخوان عکس و متن ادبی برای مناسبت‌های مختلف مثل  دهه فجر انقلاب اسلامی و شهادت شهید سرافراز سردار سلیمانی و مناسبت های دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 موسوی تصریح کرد: برپایی (جشنواره سالم بمانیم) شامل عکس، فیلم کوتاه، نقاشی، متن ادبی و پادکست با محوریت مقابله با کرونا مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت. همچنین تولید پادکست ویژه عید سعید فطر توسط کانون دانشجویی رادیو رسا بود.

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی شامل کتاب ۳ دقیقه در قیامت متن کامل خطبه غدیر و کتاب سلام بر ابراهیم و ساخت ربات تلگرامی جهت برگزاری مسابقات علمی و اطلاعات عمومی از دیگر برنامه‌های اجرایی در این عرصه بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در رابطه با برنامه‌های معاونت فرهنگی برای استقبال از دانشجویان ورودی جدید گفت: در این رابطه دستورالعملی از معاونت فرهنگی دانشگاه ابلاغ شده است و توصیه شده که حتی  الامکان جلسه توجیهی به صورت حضوری و با حضور خانواده‌های نودانشجویان برگزار شود. در سال‌های گذشته هم این جلسه در این واحد دانشگاهی به همین صورت برگزار شد؛ ولی با توجه به اینکه شهرستان فعلاً شرایط مناسبی از لحاظ کرونا ندارد و قطعاً جلسه حضوری تاثیرات بسیار بهتری دارد. منتظر هستیم تا شرایط کمی بهتر شود و این جلسه را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: با برگزاری نمایشگاه برخی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را در وقت ثبت نام حضوری به دانشجویان و خانواده‌های آنها معرفی می کنیم. ضمنا معاونت فرهنگی و با همکاری معاونت علمی، در شهرستان و همچنین در دانشگاه اقدام به تشکیل دفتر هدایت تحصیلی کردند که با معرفی رشته‌ها و بازار کار هر رشته با حضور استادان و مشاوران مجرب به مراجعین و دانشجویان مشاوره تحصیلی داده می‌شود.

موسوی تصریح کرد: اقدام به تبلیغ گسترده و ثبت نام مزدوجین در دانشگاه کردیم و اجرای بخشنامه‌های سازمان، شامل تخفیف یک ترم شهریه دانشجویان مزدوج و اعزام زوجین به مشهد مقدس که با برنامه‌ریزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری سلسله جلسات کارگاه مهارت انتخاب همسر با عنوان «چای اول» با حضور حجت الاسلام داستانپور در دانشگاه برای عموم دانشجویان برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: ارائه مشاوره‌های پیش و بعد از ازدواج به دانشجویان در مرکز مشاوره واحد جهت ترغیب دانشجویان برای ازدواج و همچنین حفظ پیوند زناشویی آنان اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ابلاغ بخشنامه تخفیف شهریه ۶۸ نفر از دانشجویان مراجعه کردند و از تخفیف یک ترم معافیت از پرداخت شهریه بهره مند شده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر افزود: با توجه به توصیه اکید رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه واحد دانشگاهی اقدام به برگزاری این کرسی‌ها با روش جدید کرده است.

وی تأکید کرد: در این روش ابتدا هماهنگی‌های لازم با مدیر گروه دروس عمومی و معارف اسلامی انجام می‌شود و سپس اساتید توانمند و ذی‌صلاح در کلاس‌های عمومی و معارف اسلامی یک جلسه را در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی با ضوابط معین برگزار می‌کند که با استقبال خوبی مواجه شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: در هر ترم ده‌ها کرسی آزاد اندیشی با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. پیشنهاد این است که این روش در دیگر واحدهای دانشگاهی نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079250

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =