دیوان عالی آمریکا در منگنه فیل‌ها و الاغ‌ها

رئیس مجلس نمایندگان از قضات برگزیده جمهوری‌خواهان در دیوان عالی خواست خود را از منازعات انتخاباتی کنار بکشند و رئیس جمهور آمریکا نیز درخصوص رأی دادن آن‌ها به نفع رقیبش هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برخی قضات دیوان عالی این کشور خواست خود را از منازعات بعد از انتخابات کنار بکشند.

به نوشته روزنامه «سان»، پلوسی عصر جمعه (به وقت محلی) از سه قاضی دیوان عالی که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده‌اند درخواست کرد پای خود را از منازعات بعد از انتخابات کنار بکشند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، مداخله این قضات در روند انتخابات کار را برای رأی‌دهندگان دشوار کرده و ممکن است درگیری‌های بعد از انتخابات را شدت بخشد.

پلوسی افزود: «آن‌ها باید خودشان را نجات دهند، به خصوص آخرین فرد انتخاب شده، زیرا هنگامی که روث بیدر گینسبورگ درگذشت ۱۰ ایالت در حال رأی دادن بودند».

او در این خصوص به تصمیم دیوان عالی برای ممانعت از دریافت آراء در ایالت «ویسکانسین» پس از اتمام موعد انتخابات اشاره کرد.

این در حالی است که دیوان عالی آمریکا تمدید مهلت دریافت رأی در دو ایالت کارولینای شمالی و پنسیلوانیا را به سود دموکرات‌ها تأیید کرده است.

ترامپ نیز روز جمعه در پیامی توییتری به طور جداگانه به دیوان عالی حمله کرد و نوشت: «اگر جو بایدن خوابالو (نامزد دموکرات‌ها) واقعاً به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، ۴ (به علاوه ۱) نفر از قضاتی که به این پیروزی مسخره کمک کرده باشند نه تنها تغییرات سنگین در ترکیب دیوان  بلکه احتمال تحولات اساسی را به آن تحمیل خواهند کرد».

مجلس سنای آمریکا این ماه صلاحیت «ایمی کانی بارت»، نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی یکی از کرسی‌های قاضی دیوان عالی آمریکا را برخلاف میل دموکرات‌ها تأیید کرد تا جایگزین گینسبورگ شود.

دموکرات‌ها معتقد بودند انتخاب قاضی جدید باید بعد از انتخابات صورت گیرد اما ترامپ که بارها درمورد صحت انتخابات تشکیک کرده و امید دارد در صورت شکست، بتواند از طریق ادعای تقلب در انتخابات و کشاندن منازعه به دیوان عالی، دوباره وارد کاخ سفید شود، توانست بارت را پیش از انتخابات این مقام برساند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1079268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =