توافق سودان و رژیم صهیونیستی مصر را خشمگین کرده است

رسانه‌ای عربی به نقل از منابع آگاه خود از سفر هیأت نظامی بلندپایه از مصر به سودان به منظور تعیین تکلیف مناطق مورد مناقشه بین دو کشور در سایه احتمال حمایت تل آویو از خارطوم در این پرونده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، هیأتی بلندپایه از نظامیان مصری به ریاست «محمد حجازی»، رئیس ستاد کل ارتش مصر امروز شنبه وارد شهر خارطوم، پایتخت سودان شد و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع اختصاصی خود مدعی شد که سفر این هیأت در راستای تکمیل سلسله مشورت‌هایی است که بین «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر و «عبدالفتاح البرهان»، رئیش شورای حاکمیتی سودان در قاهره آغاز شده بود.

سران مصر و سودان اخیرا در باره تأمین امنیت منطقه مرزی بین دو کشور و مناطق تحت سیطره نیروهای مسلح سودان و مصر و راه‌اندازی گشتی‌های مشترک در نوار مرزی با هدف ممانعت از نفوذ و ورود عناصر افراطی و مهاجرت غیرقانونی گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

منابع ادعایی العربی الجدید که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که هیأت مصری شامل مدیر اطلاعات نظامی، فرمانده تسلیحات گارد مرزی مصر و سایر فرماندهان بوده و قرار است که دو طرف دیدگاه‌های یکدیگر در باره دو منطقه «حلایب» و «شلاتین» را که مورد مناقشه دو کشور است، بررسی کنند.

العربی الجدید نوشت که این تصمیم و دیدار در سایه تصمیم خارطوم مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گرفته شده است؛ به ویژه اینکه اطلاعاتی به بیرون درز شده مبنی بر اینکه مقامات صهیونیست و سودانی اخیراً دیداری داشته‌اند و طی آن، در باره به رسمیت‌ شناختن منطقه «حلایب» به عنوان خاک سودان از سوی رژیم تل آویو گفت‌وگوهایی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، طرف مصری از درز این دیدارها خشمگین شده و به همین دلیل البرهان را به منظور ارائه توضیح در این خصوص به قاهره دعوت کرده است.

منابع ادعایی این رسانه عربی همچنین گفتند که گفت‌وگوهای دو طرف (بین سودان و مصر) در خارطوم، در مورد فعال‌سازی چشم‌انداز پیشنهادی در مورد مدیریت یکپارچه منطقه مورد مناقشه دو طرف خواهد بود.

سودان بعد از امارات و بحرین اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس کرده است و مقامات خارطوم گفته‌اند که در ازای این اقدام، اسم این کشور آفریقایی از لیست تحریم‌های آمریکا حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =