حجت‌الاسلام سبحانی: حضرت محمد(ص) نماد کامل اخلاق اسلامی است/ «خانواده» موضوع سومین همایش پیامبر اعظم (ص) شد

مسئول علمیه پیامبر اعظم (ص) حضزت محمد (ص) را نماد کامل اخلاق اسلامی دانست و از آمادگی برای دریافت مقالات بین‌المللی در سومین همایش «سیره و سنت‌شناسی پیامبر اعظم (ص) با موضوع «خانواده» خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نشست خبری سومین همایش «سیره و سنت‌شناسی پیامبر اعظم (صلوات‌الله‌علیه‌وآله)» صبح امروز «شنبه، ۱۰ آبان» با حضور حجت‌الاسلام سبحانی مسئول واحد برادران حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص)، بابایی دبیر بنیاد پیامبر اعظم (ص) و مسئول برگزاری همایش پیامبر اعظم (ص) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

بابایی: همایش «سیره و سنت‌شناسی پیامبر اعظم (ص) میزبان مقالات بین‌المللی

بابایی در ابتدا با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) معنابخش کمال انسانیت بر روی زمین است لذا نکوداشت این مقام، نکوداشت مقام انسانیت است، اظهارد اشت: طبیعتاً هرگونه بی‌احترامی، تهمت و بی‌ادبی به مقام پیامبر (ص) در واقع نادیده گرفتن مقام انسانیت و انسان هاست.

وی به عمل موهون رئیس جمهور فرانسه در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: اتفاقاتی که امروز درخصوص پیامبر (ص) شاهد آن‌ها هستیم، بحث جهانی و انسانی است و همه انسان‌های جوانمرد و آزاده که به مقام انسانیت احترام می‌گذارند درخصوص اقدام اخیر رئیس جمهور فرانسه عکس‌العمل نشان خواهند داد.

مسئول برگزاری همایش پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: بنیاد پیامبر اعظم (ص) با هدف بازخوانی و تبیین سیره و سنت پیامبر اعظم (ص) و به‌منظور دست‌یابی به الگوهای عملی وحدت آفرین و انسجام‌بخش در سطح جهان اسلام و برای ایجاد زمینه‌های لازم برای شکل‌گیری تمدن اسلامی شکل گرفته و چند سالی است به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و افق دید آن، برپایه معرفی پیامبر اسلام (ص) به‌عنوان بنده مخلص الهی و مایه رحمت برای جهان و شریف‌ترین انسان روزی که الگو و اسوه در سبک زندگی برای بشر می‌باشد، معرفی شود لذا براساس این جایگاه، تنها راه نجات بشر عمل به دستورات قرآن بر پایه سیره و سنت پیامبر رحمت (ص) است که تمسک به آن عامل وحدت و انسجام بین امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام سبحانی: پیامبر (ص) نماد کامل اخلاق اسلامی است/ «خانواده» موضوع سومین همایش پیامبر اعظم (ص) شد

بابایی با تاکید براینکه پیامبر اسلام (ص)، خاتم پیامبران و احیاگر و حافظ کتب آسمانی و پیامبران پیش از خود است، گفت: پیامبر اسلام (ص) با هیچ قومی نسبتی ندارد چراکه ایشان برای بشریت مبعوث شده است. بنیاد پیامبر اعظم (ص) برای رسیدن به افق‌های خود هفت راهبرد تعیین کرده که یکی از آن‌ها اجرای و برگزاری همایش‌های سالیانه است که طی چند سال گذشته با هدف ترویج و گفتمان‌سازی سیره مدیریتی و اقتصادی حضرت برگزار شده است و موضوع امسال این همایش درخصوص سبک زندگی حضرت با محوریت خانواده با توجه به نقش پدر و مادر در شکل‌گیری هویت و شخصیت بچه دارند، پرداخته خواهد شد.

وی نوع برگزاری این همایش را به‌دلیل مسجد محور بودن آن در کشور تازه دانست و ادامه داد: تاکنون همایش‌های برگزار شده دانشگاه نهاد بوده، ولی این همایش مسجدنهاد خواهد بود و در کشور تازه است و تاکنون موفق بوده و امسال این همایش با مشارکت مجموعه حوزه‌های علمیه استان تهران و حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص) خواهد بود که مجموعه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز همراه ما خواهند بود.

بابایی خاطرنشان کرد: بخاطر حساسیتی که امسال با وجود اهانتی که رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) داشتند ضروری است ما در این همایش و موضوع ورود جدی‌تری داشته باشیم چراکه گرامی‌داشت این مقام، گرامی‌داشت مقام انسانیت است و بی‌احترامی به آن، بی‌احترامی به جایگاه انسانیت است. امسال با وجود شرایط کرونایی برگزاری همایش به‌صورت مجازی خواهد بود. کمیته برگزاری همایش، در روز همایش در سالن بعثت مسجد پیامبر اعظم (ص) مستقر می‌شوند و مقالات به‌صورت شفاهی ارائه می‌شوند و علاقه‌مندان در سطح کشور می‌تواند از ظرفیت فضای مجازی برای استفاده از همایش بهره ببرند.

حجت‌الاسلام سبحانی: پیامبر (ص) نماد کامل اخلاق اسلامی است/ «خانواده» موضوع سومین همایش پیامبر اعظم (ص) شد

دبیر علمی این همایش در پاسخ به سوالی گفت: سال گذشته مقاله‌ای را از کشور روسیه دریافت کردیم که این مقاله را ترجمه و در سایت همایش قرار دادیم؛ امسال با توجه به اتفاقات رخ داده نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) آمادگی همایش را برای دریافت مقالات بین‌المللی اعلام می‌کنیم چراکه هدف همایش در گام‌های بعدی بین‌المللی شدن است و آثار برتر در کتاب چاپ می‌شود.

سبحانی: پیامبر (ص) نماد کامل اخلاق اسلامی است

حجت‌الاسلام سبحانی دبیر اجرایی این همایش در ادامه با بیان اینکه همه ساله همزمان با هفته وحدت همایش سالانه‌ای پیرامون شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار می‌شود، گفت: موضوع کلی همایش امسال «سیره و سنت شناسی پیامبر اعظم (ص) است که با همت بنیاد پیامبر اعظم (ص) و همکاری مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود و امسال شاهد سومین سال برگزاری آن هستیم؛ اولین دوره این همایش در سال ۹۷ با محوریت و موضوع «سیره و سبک مدیریت» حضرت برگزار شد که ۳۳ مقاله به دبیرخانه رسید و ۱۰ مقاله برتر شناخته شدند. دومین همایش نیز در سال ۹۸ با محوریت و رویکرد «سیره اقتصادی» برگزار شد که ۴۸ مقاله به دبیرخانه ارسال شد و سومین همایش امسال با موضوع سیره اجتماعی پیامبر اعظم (ص) و با تاکید بر اهمیت «تشکیل خانواده و نقش زن و مرد در ساخت جامعه» برگزار می‌شود که پیش‌بینی بیشترین شرکت کننده را داریم.

حجت‌الاسلام سبحانی: پیامبر (ص) نماد کامل اخلاق اسلامی است/ «خانواده» موضوع سومین همایش پیامبر اعظم (ص) شد

وی به تشریح فعالیت‌های بنیاد پیامبر اعظم (ص) پیرامون این همایش پرداخت و گفت: تعیین موضوعات، طراحی پوستر و فراخوان مقالات، تشکیل کمیته‌های علمی جهت بررسی مقالات و تعیین هیات داوران جهت معرفی مقاله برتر از جمله برخی از فعالیت‌های این بنیاد است. ما در روند داوری آثار هر مقاله را به دو استاد معرفی می‌کنیم تا انتخاب مقالات برتر را انجام دهند و سپس از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی خواهد شد و شرکت‌کنندگان در همایش به ارائه آثار خواهند پرداخت و در نهایت منتخبین معرفی و تجلیل خواهند شد.

مسئول حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص) شناساندن هرچه بهتر زوایای گوناگون پیامبر اسلام (ص) را هدف این همایش دانست و گفت: هدف ما هدایت جامعه به سمت و سوی سیره نبوی است تا این سریه در جامعه متروک نماند. پیامبر اسلام (ص) در مباحث اقتصادی، سیاسی و مدیریت و جامعه و فرهنگ به‌عنوان نماد کامل اخلاق اسلامی و الگو است لذا تزیق این فرهنگ به جامعه از مسائلی خواهد بود که در همایش مطرح است. در حاشیه این همایش هرساله مسابقه کتابخوانی با موضوع و محوریت رسول گرامی اسلام (ص) را خواهیم داشت و برای اینکه سنت‌شناسی پیامبر (ص) در جامعه صورت گیرد نشست‌های تخصصی را برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سبحانی درخصوص ویژگی مقالات قابل داوری در این همایش گفت: هر مقاله‌ای با محوریت موضوعات مطرح شده در فراخوان برای دبیرخانه ارسال شود مورد داوری قرار خواهد گرفت و محدودیتی به‌لحاظ تعداد صفحات و ابعاد مقالات وجود ندارد.

موسوی: استکبار روزی داعش و امروز مکرون را جلودار کرد

سید جواد موسوی مسوول روابط عمومی بنیاد پیامبر (ص) در ادامه با تاکید براینکه پیامبر اعظم (ص) با فضلیت‌ترین انسان آفرینش است، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) عصاره فرهنگ، تمدن، اخلاق و معنویت تاریخ بشریت است. هر کسی به ایشان جسارت کند، به فرهنگ، اخلاق و معنویت بشریت جسارت کرده است. استکبار و صهیونیسم و فرهنگ مادی‌گرایی و اصالت لذت جبهه‌ی مقابل پیامبران هستند؛ آن‌ها یک روز داعش را جلو می‌فرستند و امروز مکرون را جلودار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سبحانی: پیامبر (ص) نماد کامل اخلاق اسلامی است/ «خانواده» موضوع سومین همایش پیامبر اعظم (ص) شد

وی به شرایط سخت برگزاری این همایش در دوران شیوع کرونا و جسارت به مقام پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: سومین دوره همایش سیره و سنت‌شناسی پیامبر اعظم (ص)، امسال با عنوان سیره اجتماعی حضرت با تاکید بر اهمیت و تشکیل خانواده و نقش زن و مرد در ساخت جامعه را برگزار می‌کنیم. زمان ارسال مقالات تا ۱۲ آذر به مدت یک ماه و زمان اختتامیه همایش یکشنبه ۳۰ آذرماه ۹۹ همزمان با میلاد حضرت زینب (س) خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079291

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =