مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه واحد یزد در ۴ محور برگزار می‌شود/ ساماندهی دانشجویان پزشکی برای کمک به کادر درمانی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از برگزاری مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه این واحد دانشگاهی در ۴ محور خبرداد.

محمدرضا دهقانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه رزمایش کمک مومنانه اظهارکرد: واحد یزد در مراحل قبلی رزمایش کمک مومنانه، طی ۳ مرحله تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی را در دستور کار قرارداد که با مشارکت دانشجویان، کارکنان و فعالان جهای دانشگاه همراه بود.

وی افزود: درمرحله جدید این رزمایش با ساماندهی تشکیلات اردوهای جهادی، از دانشجویان حوزه پزشکی و پرستاری دعوت به عمل آمده تا با حضور در بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی، فعالیت‌های درمانی را به صورت جهادی انجام دهند. اولین گروه متشکل از ۵ نفر از دانشجویان پزشکی و پرستاری پنجشنبه هفته گذشته ساماندهی شدند و برای فعالیت درمانی در بیمارستان‌های معین حضور پیدا کردند.

دهقانی ادامه داد: در بخش دوم از مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه، تیم‌های دانشجویی را ساماندهی کرده‌‍ایم که روزانه از ساعت ۲ بعد از ظهر الی ۸ شب، بطری‌های حاوی آبمیوه طبیعی را در بیمارستان‌های سطح شهر توزیع می‌کنند. همچنین فراخوان جذب کمک‌های نقدی را طراحی کرده‌ایم تا از طریق این کمک‌ها، بسته‌های کمک معیشتی را در خانه‌های افراد نیازمند که درگیر کرونا هستند توزیع کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تصریح کرد: سازماندهی تیمی از سوی مرکز مشاوره واحد یزد برای مشاوره تلفنی یا حضوری به صورت رایگان برای خانواده‌های داغدار و نیازمند، از دیگر اقدامات مهم ما در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه محسوب می‌شود. اطلاعات خانواده‌های نیازمند در مرکز مشاوره دانشگاه ثبت شده و لذا این عزیزان می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در فراخوان، با مشاوران مرکز ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به ساماندهی تشکل‌های دانشجویی برای فعالیت در رزمایش کمک مومنانه گفت: تمامی فعالیت‌های ذکر شده در حوزه رزمایش کمک مومنانه، زیر نظر کانون‌های دانشجویی، بسیج و انجمن اسلامی دانشگاه انجام می‌شود؛ درواقع تمامی تیم‌های فعال در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه، ذیل تشکل‌های دانشجویی تعریف شده‌اند.

دهقانی اضافه کرد: یکی از اقدامات خوبی که در مراحل قبلی رزمایش انجام شد، اعزام تیم‌هایی از دانشجویان پزشکی به منازل بیماران کرونایی بود که در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه نیز انجام خواهد شد؛ متاسفانه بسیاری از این افراد حتی از سوی خانواده‌هایشان مورد کم لطفی قرار گرفته‌اند لذا به دنبال این هستیم که بخش کوچکی از امور درمانی این افراد را برعهده بگیریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یزد با اشاره به منابع مالی رزمایش کمک مومنانه در این واحد دانشگاهی بیان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد منابع مالی این رزمایش از طریق کمک خیرین و ۳۰ درصد آن از طریق زیرساخت‌های دانشگاه مانند سلف و خوابگاه تامین می‌شود؛ همچنین بخش بسیار کوچکی از بودجه فرهنگی نیز برای این امر تخصیص یافته است.

وی در پایان درباره همکاری واحد یزد با بخش‌های برون دانشگاهی برای رزمایش کمک مومنانه خاطرنشان کرد: در این مدت همکاری‌های خوبی را بخش‌های برون دانشگاهی از جمله کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشته‌ایم؛ درحال حاضر نیز مجوزهای لازم برای فعالیت مرکز نیکوکاری «غریب مدینه» که زیر نظر واحد یزد فعالیت دارد، ذیل کمیته امداد اخذ کرده‌ایم. این مرکز دارای سامانه‌ای است که تمامی کمک‌های خیرین در آن با درج کدملی و سوابق ثبت می‌شود و قابلیت انجام کلیه عملیات‌های مالی را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =