لزوم ارتباط دوسویه مجلس و مردم برای حل مشکلات کشور

در نشست هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارتباط دوسویه مجلس و مردم برای حل مشکلات کشور تاکید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نشست هم‌اندیشی جمعی از فعالان فضای مجازی با احمد نادری نماینده مردم تهران و زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در سالن سرچشمه تهران برگزار شد. در این نشست فعالان فضای مجازی به بیان دغدغه‌ها و ابهامات خود پرداختند و ضمن آن این دو نماینده به سوالات آنها پاسخ دادند.

در این جلسه به مسائلی همچون کمبود قوانین در حوزه فضای مجازی، عدم درک صحیح و آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از فضای مجازی و همچنین عدم حمایت از فعالان فضای مجازی از سوی فعالان فضای مجازی اشاره شد و نمایندگان نیز توضیحاتی در این خصوص ارائه کردند.

در همین راستا زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه خود مبنی بر تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی در ستاد ملی مقابله با کرونا به وزیر بهداشت گفت: تاکنون حدود ۲ هزار هموطن را از دست داده‌ایم و این واقعا نگران‌کننده است.

وی افزود: این حجم از داروهای شیمیایی بر روی بیماران آزمایش شده و غالبا ناموفق بوده‌اند، بنابراین نباید از تجربه طب سنتی ایرانی واهمه داشته باشیم.

شیخی با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: باید از ظرفیت طب سنتی ایرانی به درستی استفاده شود و این جای سؤال است که چرا ۲۷ درصد نمونه‌های تحقیقاتی بالینی سازمان بهداشت جهانی مربوط به ایران است که تنها یک درصد از مبتلایان جهانی کرونا را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت نمایندگان مجلس در فضای مجازی گفت:همواره از  ارتباط مدون با فعالان مجازی و رسانه ای بخاطر وجود حس مطالبه گری که در بین این دوستان وجود دارد استفقبال کردم و  خوشبختانه در این جلسات معمولا حرف هایی از جنس صداقت، نشاط  و مردم حمور مطرح می شود.

وی افزود: ما نماینده شده ایم که مطالبه گر حق مردم باشیم و بتواینم صدای مردم باشیم و به نوعی گره از کار مردم باز کنیم.

شیخی ادامه داد: ما قدردان تلاش کادر پزشکی و مدیران وزارت بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا هستیم اما  از متولیان امر از وزیر بهداشت این سوال را داریم که با  این حجم از داروهای شیمیایی برروی بیماران آزمایش شده که غالبا ناموفق بوده است، چرا ازامتحان تجربیات موفق طب ایرانی واهمه  وجود دارد  در کنار آن چرا کشوری که به شدت در تحریم دارویی است، در پژوهش های ناشناخته بر روی سلامت از طب سنتی استفاده نمی شود بحث ما استفاده از همه ظرفیت های علمی است که طب ایرانی هم جزو آن است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علم طب را نباید دو قطبی کرد و علم پزشکی دو قطبی هم نمی شود،   طب ایرانی در کنار علوم پزشکی نوین یک هدف دارد و آن هم حفظ سلامت و درمان افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: از ابتدای تشکیل کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس یازدهم با وزیر محترم و معاونانش به بحث کرونا ورود کردیم و برای اولین بار هم یکی از کمیته های که در کمیسیون بهداشت و درمان شکل گرفته است کمیته طب ایرانی بود (طب ایرانی یک رشته تخصصی مثل همه رشته های دیگر)؛ ۷ جلسه طولانی با شخ آقای نمکی و معاون های محترم وزیر بهداشت و درمان داشتیم که به دنبال  راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی بودیم، ولی هیچ خروجی در میدان عمل از جلسات ندیدم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سلامت مردم برای نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون بهداشت و خصوصا شخص بنده در اولویت است و خط قرمز ما است،   ما سوال داریم که با وجود اینکه ۲۷ درصدنمونه های تحقیقات بالینی سازمان بهداشت جهانی در ایران تنها ۱ درصدازمبتلایان جهانی کرونا به ما مربوط می شود و منتظر این جواب هستیم که حالا که شما این تحقیقات بالینی را انجام میدهید کار اموزی های بالینی مربوط به طب ایرانی را هم انجام بدهید.

وی اظهار داشت: این نظر شخصی من است و امیدوارم از حرفهای اینجانب درست برداشت بشود نظر من این که وضعیت رسانه ای مجلس در شان مجلس نیست  اگر ما مجلس شورای اسلامی داریم باید رسانه قوی هم طراز مجلس داشته باشیم.

شیخی گفت: اگر ما وکیل مردم هستیم از جانب مردم مطالبه گری می کنیم  و همینطور که برای مردم مطالبه گری و تلاش می کنیم در یک جاهایی هم نیاز به کمک هایی داشته باشیم  که کار مردم را خیلی سریعتر راه بیاندازیم  این موضوع به صورت کلی هیچ ایرادی به آن نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد سیاه نمایی هایی که در مورد اتفاقات ۵ ماه اخیر مجلس اتفاق افتادخصوصا در بحث دنا پلاس و  وام ودیعه مسکن نمایندگان باید توضیحاتی داده د شود، من پزشکم و در حد وسع ام می توانستم ماشین خوبی داشته باشم، بعد انتخابات خدمت حضرت آیت الله مهدوی در اصفهان رفتم و ایشان فممودند اگر خانه های آنچنانی یا ماشین های آنچنانی دارید الان که نماینده می شوید نباید استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ماشین شخصی من یک خودرو ۲۰۶ بود که در دوران انتخابات درب و داغون شد  من می توانستم با تمکن مالی که من باب شغل پزشکی بدست آودرم ماشین خوب داشته باشم چرا که هر هفته مجبور هستم در مسیر تهران و اصفهان حرکت کنم و با خودرو مندرس خطری برای خودم  و فرزندان ایجاد نشود.

شیخی اضافه کرد: اما وقعیت این است که همین هفته قبل وقتی از اصفهان به تهران می آمدیم  ماشین مندرس مرا خراب شد و نصف شب با سه تا بچه در جاده مانده بودیم.

در ادامه این نشست احمد نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم به تعبیر حضرت آقا مجلس امید و انتظار است  حضرت آقا در فرمایشاتی که  به صورت مجازی با نمایندگان داشتند حقیقتا در فرمایشتشان ما ر ا شرمنده کردند، خیلی از نمایندگان مجلس از آن روز پرتلاش تر کار و روزی چهار پنج ساعت بیشتر استراحت نمی کنند.

وی افزود: مهم ترین بخش فرمایشات رهبری  در مورد جوانان این مجلس بود، ایشان تعابیر ویژه ای به کار بردند که وظیفه جوانان مجلس را سخت تر کرد؛ حقیقتا انقدر هم جوان در مجلس تا کنون نداشتیم در مجلس ما هم اکنون ۶۰ جوان داریم که مهم ترین ظرفیت مجلس یازدهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درست این مجلس یک فراکسیون یک دست با ۲۴۰ نفر دارد اما جریان های مختلفی از نیروهای انقلاب در درون همین یکی دستی مجلس وجود دارد و حدود ۶ خرده جریان درون فراکسیون سیاسی اکثریت مجلس وجود دارد.

نادری ادامه داد: در عملیات های مختلفی که در صحن مجلس وجود دارد گام دوم یک نقطه وصل بوده است از این منظر که فرمایشات رهبری در مورد جوانان اینجا موضوعیت پیدا می کند جریان گام دوم معتقد است که باید موتور محرکه مجلس در بحث محتوایی باشد در بحث شکلی مجلس روند پرتکرار خودش را دارد که یکی از ایرادهای اساسی ما است.

وی بیان کرد:  ایرادها به بحث شکلی وارد است و ما دائم درگیر موضوعات پش پا افتاده از جمله انتخابات داخلی در مجلس هستیم اما جریان گام دوم معتقد است محتوای مجلس باید از این فراکسیون خارج شود و ما دربحث محتوا  امیدی به جریانات دیگر نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح های مهم مطرح شده در مجلس یازدهم  یک جورایی به گام دوم انقلاب مربوط می شود به طور مثال  همین طرح معیشت که این روزها در مجلس مطرح است یک پای محتوای کلیدی آن مربوط به دوستان گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =