مسلمانان دارای شرافتند؛ ما شرافت خود را از دست داده‌ایم

یک فیلسیوف فرانسوی در دفاع از اسلام گفت که مسلمانان در مقابله با مادیات به ما درس می‌دهند و دارای شرافت و ارزش‌های اخلاقی هستند در حالی که ما شرافت و عزت خود را از دست داده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، انتشار کاریکاتوری موهن در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» و پس از آن، اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از این امر به بهانه آزادی بیان و نیز  اصرار او بر ارائه لایحه‌ای ضداسلامی با موجی شدید از اعتراض مسلمانان جهان مواجه شد و علاوه بر مردم کشورهای مختلف عربی و اسلامی، دولت‌های آنها نیز این اقدام پاریس را به شدت محکوم کنند.

تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند. امری که موجب شد تا ماکرون تلویحا از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کند و بگوید که احساسات مسلمانان در قبال انتشار کاریکاتورهای موهن را درک می‌کند.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، تنها چندین ساعت پیش از روز میلاد رسول اکرم (ص)، مجادله و بحث شدیدی در اروپا درباره اسلام آغاز شده است. از یک سو رئیس یک حزب راست‌گرای اتریشی، در اظهاراتی اهانت ‌آمیز، قرآن را خطرناک‌تر از کرونا توصیف می‌کند و از سوی دیگر یک فیلسوف فرانسوی در دفاع از اسلام و مسلمانان می‌گوید که مسلمانان دارای اخلاق و شرافتند در حالی که مال شرافت و عزت خود را از دست داده‌ایم.

در ادامه این گزارش آمده است: «من از کرونا نمی ترسم، کرونا خطرناک نیست، قرآن به مراتب خطرناک‌تر از آن است ...» این سخنان جدید را «نوربرت هوفر» رئیس حزب راست‌گرای آزادی اتریش به صراحت و در ملأ عام بر زبان می‌آورد. امری که موجب می‌شود تا جوانی مصری به نام «یاسر جوید» با انتشار ویدئویی به آن به شدت واکنش نشان دهد و طی آن از پیامبر اسلام دفاع کند. هوفر نیز با کمک بزرگترین وکلای اتریش علیه این جوان شکایت کرد و همزمان با حوادث جاری در فرانسه حکم دادگاه این جوان نیز صادر و وی محکوم شد.

 در یکی از ویدئوهایی که از این جوان مصری پخش شده، یکی از وکلای هوفر نزد او می‌آید و به این پیشنهاد مصالحه در ازای ابراز تاسف می‌دهد اما جوید با آن مخالفت می‌کند و از رئیس حزب آزادی اتریش می‌خواهد که اول درباره آنچه که به قرآن نسبت داده، عذرخواهی کند.

در مقابل در فرانسه نیز شماری از فعالان ویدئویی از مصاحبه تلویزیونی «میشل اونفرای» فیلسوف فرانسوی را دست به دست می‌چرخانند که می‌گوید: معتقدم که مسلمانان به ما درس می‌دهند و در این مسیر بر حق هستند. درس در مقابله با مادیات. زیرا هرچه که ما می‌بینیم، آنها افرادی هستند که ایده‌آل بالاتری دارند. آنها افرادی هستند که معتقدند می‌توان از افق عبور کرد. من از نسل‌های جدیدی که تقریبا معجونی از هر چیزی هستند، سخن نمی‌گویم. می‌گویم افقی که می‌توان از آن عبور کرد در تلفن همراه یا خودروها و چنین چیزهایی نیست. آنها افرادی هستند که دارای روحانیتند و اخلاق مدارند و تعهدات اخلاقی دارند. آنها دارای ارزش‌هایی هستند و معتقدند که ما باید از اینکه سالمندان خود را به خانه سالمندان می‌فرستیم، خجالت بکشیم. آنها معتقدند که روابط جنسی با هر کسی و به هر طریقه‌ای برای زنان مایه افتخار نیست. معتقدم که این امر ربطی به جمود ندارد. این امر به کرامت و عزت مربوط می‌شود. زیرا آنها مردمی هستند که دارای اخلاقیات و شرافتند و ما شرافت را از دست داده‌ایم و شرافت و عزت برای ما معنایی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =