حماس خواستار تسریع در دست‌یابی به نقشه راه ملی فلسطین شد

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن اعلام تبادل پیام‌هایی بین این جنبش و جنبش فتح برای رسیدن به بهترین توافق شراکت بین گروه‌های فلسطینی، خواستار تسریع در این مسیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تبادل پیام‌هایی بین این جنبش و جنبش فتح برای رسیدن به بهترین توافق شراکت بین گروه‌های فلسطینی خبر داد.

«اسماعیل الحیه» امروز یکشنبه بر اهمیت توافق بر نقشه راه کامل برای شراکت ملی و مقامت مردمی و آماده کردن فضا برای ایجاد صف واحد در برابر چالش‌های بزرگ پیش‌رو تأکید کرد.

او با بیان اینکه آمریکا که از اشغالگران جانب‌داری می‌کند، این روزها چوب حراج به مسئله فلسطین زده و قدس، فلسطین و مسجد الاقصی در خطر و مردم فلسطین در معرض تهدید و خطر قرار دارند، خواستار تسریع در دست‌یابی به نقشه راه ملی مورد اجماع همه شد.

اسماعیل الحیه گفت: «حماس و مؤسسات زیر نظر آن در غزه، کرانه باختری و خارج [از فلسطین] تصمیم راهبردی دارد و آن این که مسیر فعلی مسیر شراکت سیاسی است».

به گزارش شبکه  «شهاب»، عضو دفتر سیاسی حماس به روابط این جنبش با مصر نیز اشاره کرد و گفت که مصر «نخستین دروازه» ورود به مسائل فلسطین بوده و این کشور در این مسائل بیش از پیش نقش ایفا می‌کند.

او گفت که اینکه حماس به‌جای مصر در برخی کشورها نشست و دیداری دارد به این معنا نیست که این جنبش نقش و جایگاه این کشور آفریقایی را در قضیه فلسطین نادیده گرفته است. حیه گفت: «حرکت به سمت ترکیه و روسیه و یا قطر محوریت نقش مصر در این مسئله را لغو نمی‌کند».

انتهای پیام/

کد خبر: 1079350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =