هتک حرمت مسجد الاقصی و بازداشت جوانان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست

نظامیان صهیونیست امروز در راستای برنامه مجدد رژیم صهیونیستی برای بستن مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی اقدام به هتک حرمت آنجا کردند. در همین حال طی یک ماه اخیر ۱۶۹ فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نظامیان رژیم اشغالگر امروز با ورود به مصلای «باب الرحمه» در مسجد الاقصی، هتک حرمت قبله نخست مسلمانان را شکستند.

به گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، نظامیان صهیونیست عصر امروز در مصلای باب الرحمه شروع به انجام اقدامات تحریک آمیز علیه نمازگزاران و زائران آنجا کردند و عکس برداری‌هایی را هم در آنجا انجام دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین سه جوان فلسطینی را در مناطق متعدد قدس اشغالی بازداشت کردند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان رژیم اشغالگر، «حمزه الجولانی» یک جوان فلسطینی را از منطقه «باب حطه» بخش قدیمی قدس بازداشت کردند. دو جوان دیگر هم از محله وادی الجوز قدس بازداشت شده است.

نظامیان رژیم اشغالگر شامگاه امروز پس از اینکه هدف ترقه‌های پرتاب شده از سوی افرادناشناس قرار گرفتند در سطح شهر قدس به آماده باش درآمدند و بازداشت فلسطینی‌ها را از سرگرفتند.

مسئولین رژیم اشغالگر به طرق مختلف درصدد بستن مجدد مصلای باب الرحمه و تبدیل آن به کنیسه یهودی هستند و در همین راستا اقدام به بازداشت یا ممنوع کردن ورود شماری از نمازگران و خادمان این مصلا کرده‌اندتا با خلوت کردن آنجا، نقشه‌های خود را اجرا کنند.

شبکه میدان القدس فلسطین نیز در گزارشی اعلام کرد که طی یک ماه گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶۹ فلسطینی را بازداشت کرد که به نسبت ماه قبل که ۸۲ مورد بوده افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش از جمله بازداشتی ها ۱۳ نفر زن و دو خبرنگار و شش کارمند و خادم مسجد الاقصی بودند.

رژیم صهیونیستی پانزده نفر از این بازداشتی‌ها را از حضور در مسجد الاقصی منع کرده و یکی را هم از شهر قدس تبعید کرده است.
رژیم صهیونیستی همچنین طی یک ماه اخیر ۲۱ منزل و ملک متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرده است.

مسجد الاقصی طی یک ماه اخیر توسط ۱۴۸۰ شهرک نشین صهیونیست، ۷۰ نظامی صهیونیست و ۱۵ نفر از عناصر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی مورد هتک حرمت قرار گرفته است، در حالی که در اکثر روزهای این ماه به بهانه مقابله با کرونا به روی نمازگران بسته بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =