مستند زندگی روحانی مبارز مریوانی به جشنواره «از حماسه تا حماسه» ارسال می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان گفت: از مستندسازی زندگی روحانی مبارز مریوانی ماموستا محمدشریف قادرنژاد در مقابله با نیروی ضدانقلاب خبر داد و افزود: این مستد در حال حاضر تهیه و تدوین شده است که به عنوان اثر هنری برای جشنواره «از حماسه تا حماسه» ارسال خواهد شد.

فرشید حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در 6 ماهه دوم سال‌جاری اجرای برنامه‌های سیزده آبان، روز دانشجو، دهه مبارکه فجر و ۲۲ بهمن‌ و سالگرد شهادت سردار سپهبدقاسم سلیمانی در دستور کار است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دفتر بسیج دانشجویی خواهران و برادران و اعضای کانون فرهنگی عفاف و حجاب صدف در این واحد دانشگاهی فعال است.

حبیبی ادامه داد:  در راستای رزمایش کمک‌های مومنانه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) موفق به توزیع ۳۸۰ بسته معیشتی، ۲هزار عدد ماسک، ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده شدیم. همچنین برای مبتلایان به ویروس کرونا ۹۰ ساعت مشاوره انجام دادیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان گفت: بزرگترین کارگاه آموزشی تفسیر سوره شوری، مسابقه کتابخوانی مجازی با عنوان حجاب و  عفاف را برگزار کردیم.

وی از مستندسازی زندگی روحانی مبارز مریوانی ماموستا محمدشریف قادرنژاد در مقابله با نیروی ضدانقلاب خبر داد و افزود: این مستد در حال حاضر تهیه و تدوین شده است که به عنوان اثر هنری برای جشنواره «از حماسه تا حماسه» ارسال خواهد شد.

حبیبی تصریح کرد: همچنین در راستای محرومیت‌زدایی با همکاری دانشجویان رشته دامپزشکی، بسیج دانشجویی و شبکه دامپزشکی مریوان اردوی جهادی با موضوع واکسناسیون ۳۰ هزار راس دام سبک روستاهای شهرستان مریوان انجام شد.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر گسترش و پیشرفت زیرساخت‌های ارتباطاتی و اینترنتی در کشور سبب شد که فضای اینترنتی و به اصطلاح مجازی به اکثر خانواده‌های ایرانی راه پیدا کند به طوری‌که با شیوع کرونا در جامعه، استفاده از فضای مجازی در خانواده‌ها سرعت سرسام‌آوری گرفت.

معاون فرهنگی واحد مریوان ادامه داد: این مسئله در کنار بهبود و رشد اطلاعاتی والدین، دانش‌آموزان و دانشجویان از نرم‌افزارها و گوشی‌های هوشمند و در کل فضای مجازی سبب یک‌سری مشکلات و چالش‌ها در جامعه نیز شده است.

حبیبی تاثیر فضای مجازی بر سلامت روحی و روانی نوجوانان و جوانان، اختلالات خواب، تغییر سبک زندگی و کاهش تلاش در رسیدن به اهداف زندگی را از عمده چالش‌های فضای مجازی مطرح کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان همچنین وابسته کردن تمام بعدهای حریم خصوصی و عمومی به فضای مجازی، تجمل‌گرایی و افزایش مدگرایی در جامعه بواسطه حجم زیاد عکس و فیلم در فضای مجازی را از دیگر مشکلات فضای مجازی برشمرد.

وی درباره دانشجویان جدیدالورود گفت: در سنوات گذشته جلسات توجیهی به صورت حضوری برگزار می شد؛ متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان بیشتر به صورت غیر حضوری مشاوره انجام می‌شود.

حبیبی افزود: تمام مجموعه همکاران در راستای پاسخگویی به دانشجویان مسلط به بخشنامه‌های آموزشی و هدایت تحصیلی  هستند و مباحث آن را در کانال‌ها و سایت‌های خبری شهرستان در قالب پیام نشر ارائه می‌دهند. همچنین در محله ثبت‌نام حضوری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین فضا را برای دانشجویان جدیدالورود انتخاب کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و تورم افسارگسیخته و نیز ضعف بنیه اقتصادی مالی خانواده دانشجویان جوانان رغبتی به تشکیل زندگی ندارند. در این راستا علاوه بر حذف یا کاهش شهریه وام‌های دانشجویی با میالغی که کفاف خرید جهاز و تامین مخارج برگزاری مراسم برای زوجین را بدهد، را پیشنهاد می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =