برگزاری سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت ۱۳ آبان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی به صورت ماهیانه بین استادان و دانشجویان پیش‌بینی شده که یکی از این نشست‌ها با محوریت ۱۳ آبان و موضوع تسخیر لانه جاسوسی با حضور استاد منوچهر محمدی در روز ۱۴ آبان ماه برگزار می‌شود.

مهدی ملک‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های مربوط به بزرگداشت روز تسخیر لانه جاسوسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار کرد: برنامه منسجمی برای تبیین و رونمایی از زوایای مختلف حوادث ۱۳ آبان پیش‌بینی شده است. سلسله نشست‌های «گفتمان انقلاب اسلامی» ویژه استادان و دانشجویان که از تابستان سال جاری کلید خورده است، در این ایام نیز در همین راستا فعال می‌شود.

وی افزود: این نشست‌ها با همکاری  استادانی از گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی به صورت ماهیانه بین استادان و دانشجویان پیش‌بینی شده که یکی از این نشست‌ها با محوریت ۱۳ آبان و موضوع تسخیر لانه جاسوسی باحضور استاد منوچهر محمدی در روز ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بیان کرد: استاد محمدی از چهره‌های سرشناس تاریخ انقلاب اسلامی و استادان برتر رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران شمرده می‌شود که در این نشست ویژه حضور خواهد داشت. نشست ویژه ۱۳ آبان به‌صورت وبیناری در بستر مجازی پیش‌بینی شده و برای علاقه‌مندان حاضر در این نشست(دانشجویان و اعضای هیئت علمی) گواهی حضور و فعالیت فرهنگی صادر می‌شود.

ملک‌محمدی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی دانشجویان از نشست‌های تحلیلی و تبیینی عنوان کرد: باتوجه به کاهش فعالیت‌های کلاسی و مباحثه دانشجویان در محیط‌های آموزشی، طبق هماهنگی‌هایی که با گروه معارف اسلامی واحد دماوند صورت گرفته چنانچه دانشجویان در سلسله نشست‌های گفتمانی حضور پیدا کنند نمرات فعالیت کلاسی آنها در دو درس «اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)» و «ریشه‌های انقلاب اسلامی» به صورت کامل برای آنها منظور می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان برای اخذ نمره کامل باید گزارشی از کلاس برای استاد مربوطه ارسال کنند. دانشجویان از سلسله نشست‌های قبلی استقبال خوبی کردند و انتظار می‌رود نشست ویژه سالروز ۱۳ آبان نیز مورد توجه دانشجویان و اعضای هیئت علمی قرار گیرد. استفاده از ظرفیت کلاس‌ها و استادان معارف بستر مناسبی برای ارتباط با دانشجویان و انجام فعالیت‌های فرهنگی شمرده می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تشریح کرد: واحد دانشگاهی دماوند آمادگی تشکیل کارگروه تخصصی «گفتمان انقلاب اسلامی» را در سطح استان تهران نیز دارد و می‌تواند برنامه‌ها و نشست‌های متنوعی در این خصوص ارائه کند. ارتباطات و زمینه‌های مطلوبی در این باره ایجاد شده که می‌تواند بین واحدهای دانشگاهی استان تهران نیز شاخص باشد.

ملک‌محمدی با اشاره به برگزاری دو نشست تخصصی توسط بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای انتهایی هفته جاری نیز تصریح کرد: نشست‌های «مناقشات ایران و آمریکا و آینده پیشِ رو» و «اهمیت خارومیانه برای آمریکا» نیز به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند با اتصال به سامانه دان در این جلسات حضور پیدا کنند.

وی پیرامون فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در حوزه کمک‌های مومنانه نیز خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم از ابتدای شیوع کرونا در این خصوص انجام شده و تشکل‌های دانشجویی و استادی نیز در این امر خداپسند در کنار دانشگاه بوده‌اند. جلسات و ارتباطاتی نیز با دستگاه‌های دولتی دماوند برای جذب حمایت و کمک‌های مومنانه انجام دادیم که بسیار هم موثر واقع شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1079412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =