۱۳ آبان، در شکل‌دهی تاریخ انقلاب اسلامی نقش سرنوشت‌ساز دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ آبان نمایانگر سه واقعه مهم در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی است که در شکل‌دهی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی نقش بزرگ و سرنوشت‌ساز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد با اشاره به ۱۳ آبان (سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا) اظهار کرد: دانشجویان بسیجی، انقلابی و پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ با حرکت آگاهانه، عقلانی و محاسبه دقیق و سرنوشت‌ساز با تسخیر لانه جاسوسی که حضرت امام از آن به انقلاب دوم تعبیر فرمودند برای همیشه ریشه‌های پوسیده آمریکای مستکبر را از کشور خشکاندند.

وی اضافه کرد: ۱۳ آبان نمایانگر سه واقعه مهم در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی است که در شکل‌دهی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی نقش بزرگ و سرنوشت‌ساز دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تبعید امام خمینی‌(ره) در ۱۳ آبان ۴۲ در پی قیام مردمی ۱۵ خرداد و اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری-آمریکایی کاپیتولاسیون، ۱۳ آبان ۵۷، شهادت جمع زیادی از دانشجویان و دانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج‌گیری انقلاب و ۱۳ آبان ۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده توسط دانشجویان پیرو خط امام) سه واقعه مهم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی است.

قاسمی‌نژاد مطرح کرد: ۱۳ آبان ۵۸ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت به‌طوری که با گذشت بیش از ربع قرن از آفرینش آن، پیامدها و آثارش همچنان در صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور اثرگذار، قابل توجه و تأمل است.

ضربه اساسی به منافع دولت تروریسم آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی

وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج ایران از صف کشورهای متحد آمریکای جنایتکار و واردکردن ضربه اساسی به منافع سیاسی و امنیتی دولت تروریست آمریکا در منطقه آسیا و خاورمیانه، این کشور استعمارگر و شیطانی برای طراحی و اجرای توطئه‌های خود علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران عملاً سفارت خود را تبدیل به یک پایگاه جاسوسی علیه کشور و نظام کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: آمریکای جنایتکار با دسیسه و شیطنت، تلاش زیادی برای بازگرداندن شرایط به دوره گذشته، انحراف در انقلاب، وابستگی دوباره کشور به استکبار و تأمین منافع از دست رفته خود انجام داد که با آشکارشدن اهداف شیطانی آمریکای خبیث این نقشه نقش بر آب شد.

قاسمی‌نژاد متذکر شد: پایان دادن به حیات آمریکا در کشور به جهانیان ثابت کرد که دانشجویان و نخبگان انقلابی ایران اسلامی ضمن هوشیاری و پیروی از ولایت فقیه و آمادگی دائمی در همه میدان‌های علمی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی فعالانه از نظام و انقلاب و دستاوردهای آن دفاع و هر توطئه از سوی فرد یا گروه یا کشور متخاصم علیه نظام، انقلاب و مردم ایران اسلامی را با شجاعت و درایت خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =