موافقت صندوق توسعه ملی با پرداخت وام به پروژه خط آهن بیرجند-یونسی

هیئت امنای صندوق توسعه ملی با پرداخت تسهیلات از محل این صندوق به پروژه راه آهن بیرجند-یونسی موافقت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، هیئت امنای صندوق توسعه ملی در جلسه ۲۷ مهر ماه با اعطای تسهیلات به پروژه راه آهن بیرجند-یونسی موافقت کرد.

در این مصوبه آمده:

«با عنایت به مصوبه شماره ۷۹۷۸۷‌/ ت ۵۶۹۸۸ ه مورخ ۳۰/‌۰۶/‌۱۳۹۸‬ و اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی از جمله فعالیت‌های واجد اولویت دریافت تسهیلات صندوق می‌باشد، با پرداخت تسهیلات ریالی به پروژه راه آهن بیرجند یونسی بر اساس نظام‌نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی موافقت شد.»

گفتنی است پروژه زیرساختی راه آهن بیرجند-یونسی (واقع در گناباد خراسان رضوی) به طول ۲۷۱ کیلومتر است که پیش از این، در این مسیر حدود ۵۸ کیلومتر از سمت خراسان رضوی عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری آغاز شده بود.

پروژه ریلی بیرجند-یونسی بخشی از ابرپروژه کریدور ریلی چابهار-یونسی به طول ۱۴۰۰ کیلومتر است که قطعه چابهار-زاهدان به طول ۶۰۰ کیلومتر با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به سرعت در حال ساخت بوده و سال آینده به بهره برداری می‌رسد. ۹۰۰ کیلومتر نیز قطعه زاهدان-یونسی است که به زودی عملیات اجرایی قطعه بیرجند-یونسی (گناباد) آغاز خواهد شد.

شرکت کنسرسیوم داخلی راه آهن بیرجند-یونسی متشکل از سهامداری ۵ شرکت بوده که ذیل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عملیات اجرایی این پروژه زیرساختی را اجرا خواهند کرد.

بیرجند (مرکز خراسان جنوبی) با این ۲۷۱ کیلومتر خط ریلی، به راه آهن سراسری بافق-مشهد (ایستگاه یونسی) متصل خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1079447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =