ضرورت توجه به تداخل آلودگی هوا در روزهای سخت کرونایی پایتخت

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به عوارض ناشی از همزمانی آلودگی هوا و کرونا در شهر تهران، بر ضرورت توجه به تداخل آلودگی هوا و افزایش شیوع ویروس کرونا از سوی دستگاه های اجرایی و حاکمیتی به منظور حفظ سلامت شهروندان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شینا انصاری در جلسه شورای اطلاع رسانی کرونا در شهرداری تهران که به‌صورت آنلاین برگزار شد ضمن ارایه اهم اقدامات انجام شده از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا گفت: دستورالعمل محیط زیستی مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده در زمان شیوع ویروس کرونا اردیبهشت ماه به تمامی واحدهای شهرداری تهران ابلاغ شد که بر اساس آن تمامی مواد شیمیایی و روش های فیزیکی متداول برای ضدعفونی کردن به استناد پروتکل های بین المللی احصا شد.

وی همکاری با سازمان مدیریت پسماند در خصوص پسماندهای کرونایی، بازدید و نمونه گیری از خروجی تصفیه خانه عروجیان بهشت زهرا (س) تداوم برنامه های آموزشی و فرهنگی با بهره گیری از فضای مجازی و بررسی طرح های دریافتی مرتبط با ضدعفونی کردن اماکن عمومی را از جمله اقداماتی دانست که از سوی اداره کل محیط زیست صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست و توسه پایدار در ادامه به تداخل آلودگی هوا و شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه روز گذشته شاخص کیفیت هوا ۱۲۵ و ناسالم برای گروه های حساس بود. مواجهه با آلودگی هوا  میزان آسیب پذیری گروههای حساس جامعه را تشدید می کند.

به گفته انصاری، درست است که بخش عمده ای از تکالیف در مقابله با آلودگی هوا از جمله توقف فعالیت واحدهای آلاینده و کاهش مصرف سوخت های فسیلی مانند مازوت در نیروگاه ها در شرایط وارونگی دما  و ... برعهده دستگاه های اجرایی است اما در شرایط کنونی نمی توان مشارکت و همکاری اثرگذار مردم را فراموش کرد و میبایست در ارایه محتواهای اطلاع رسانی بیشتر بر نقش شهروندان به ویژه گروه های حساس جامعه مانند سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای تاکید کرد. 

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار تاکید کرد: پرهیز از تردد در فضاهای باز برای گروه های حساس، استفاده کمتر از خودروهای شخصی، توجه به موضوع معاینه فنی خودرو و استفاده از حمل و نقل پاک از جمله موضوعاتی است که در مواجهه با آلودگی هوا مورد تاکید کرد این در حالیست که برای جلوگیری از چرخه ی انتقال ویروس کرونا نیز بر پرهیز از تردد های غیر ضروری در شهر تاکید می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، انصاری برضرورت توجه به تداخل تشدید آلودگی هوا و افزایش شیوع ویروس کرونا از سوی دستگاه های اجرایی و حاکمیتی به منظور حفظ سلامت شهروندان تاکید و اظهار کرد: باید در کنار اطلاع رسانی موضوعات بهداشتی و رعایت پروتکل های مرتبط با کووید ۱۹، بر کاهش آلودگی هوا نیز تاکید داشت تا از تشدید آلودگی هوا نیز جلوگیری شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1079468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =