دفاع مقام اماراتی از موضع رئیس‌جمهور فرانسه در اهانت به اسلام

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در اظهارنظری متفاوت همزمان با ادامه تظاهرات ضد فرانسوی در مناطق مختلف گفت، رئیس‌جمهور فرانسه قصد منزوی کردن مسلمانان را ندارد و باید واقعا به سخنان وی گوش کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پس از ماجرای انتشار کاریکاتورهای موهن در فرانسه و کشته شدن یک معلم فرانسوی به سبب نشان دادن آن کاریکاتورها در کلاس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به دفاع از این اقدام پرداخت و اعلام کرد، جلوی انتشار این کاریکاتورها را نمی‌گیرد؛ مسأله‌ای که موجی از اعتراض در کشورهای مختلف جهان اسلام ایجاد کرد. 

اما «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه در مصاحبه با روزنامه آلمان «دی ولت» گفت، گمان نمی‌کند که ماکرون در اظهاراتش، ابراز تمایل به طرد مسلمانان کرده باشد.

وی افزود: باید واقعا آنچه ماکرون در سخنرانی‌اش گفته، گوش کرد. وی نمی‌خواهد مسلمانان را در غرب منزوی کند و کاملا حق دارد.

قرقاش ادامه داد، مسلمانان باید به شکل بهتری متحد شوند، این حق دولت فرانسه است که به موازات مقابله با افراط گرایی و مهار جامعه، راه‌های دستیابی به این هدف را جستجو کند.

این مقام اماراتی به مواضع «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز گریز زد و گفت، اردوغان به محض آنکه شکاف یا نقطه ضعفی می‌بیند آن را برای افزایش نفوذ خود به کار می‌گیرد؛ وی هیچ زمانی آماده مذاکره نمی‌شود مگر اینکه خط قرمزها به او نشان داده شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1079481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =