توفند سهمگین در فیلیپین دستکم ۱۶ کشته برجای گذاشت

قدرتمندترین توفند جهان ظرف چهارسال گذشته، با ورود به فیلیپین خسارات گسترده و شانزده کشته برجای گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، توفند سهمگین «گونی» در فیلیپین که از روز شنبه وارد این کشور شده بود، دستکم شانزده کشته برجای گذاشته است.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، مقامات فیلیپین روز دوشنبه با اشاره به شمار تلفات این توفند اعلام کردند، بیش از سیزده هزار ساختمان آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده‌اند.

گونی که سهمگین‌ترین توفند جهان در چهار سال گذشته محسوب می‌شود، در قسمت‌های جنوبی این کشور بادهایی با سرعت ۲۹۵ کیلومتر ایجاد کرد. با این حال پیش از رسیدن این توفند به «مانیل» پایتخت فیلیپین، مسیر آن به سمت دریای جنوبی چین تغییر کرد.

به گفته دفتر پدافند غیرعامل فیلیپین در حال حاضر جستجو برای یافتن سه فردی که در خلال این توفند مفقود شده‌اند، ادامه دارد.

«رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین قصد دارد روز دوشنبه بازدیدی هوایی از نواحی خسارت دیده داشته باشد. به گفته سخنگوی او، اگر ساکنین این مناطق به موقع تخلیه نمی‌شدند، شمار قربانیان بسیار فراتر می‌رفت.

توفند گونی در حالی جنوب فیلیپین را درنوردید که خسارات ناشی از توفندهفته گذشته که «مولاو» نام گرفته بود به طور کامل جبران نشده‌اند. این توفند نیز ۲۲ کشته برجای گذاشت که اکثر آن‌ها در اثر غرق‌شدگی بود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1079483

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =