پکن خواستار توقف سرکوب سیاسی خبرنگاران چینی در آمریکا شد

وزارت خارجه چین با درخواست از آمریکا برای پایان دادن به محدودیت‌ها علیه خبرنگاران چینی در این کشور، هشدار داد که با این اقدامات مقابله به مثل می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تداوم اعمال محدودیت بر خبرنگاران چینی حاضر در خاک ایالات متحده و امتناع دولت آمریکا از تمدید روادید حضور آنها در این کشور، با واکنش جدی دولت چین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که تمام اقدامات لازم برای حفاظت از خبرنگاران چینی حاضر در آمریکا را به عنوان واکنشی به تأخیر در تمدید روادید آنها، در نظر خواهد گرفت.

«وانگ وِن‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه با قرائت این بیانیه، از آمریکا خواست که هرچه سریعتر به «سرکوب سیاسی» خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های چینی مستقر در خاک این کشور پایان دهد.

بر این اساس، وانگ توضیح داد: «بر مبنای اصل پاسخ دادن کلمه با کلمه و اقدام با اقدام، چین تمام اقدامات ضروری برای حفاظت از منافع و حقوق مشروع خبرنگاران چینی را انجام خواهد داد».

دولت آمریکا در ماه مارس تعداد اتباع چینی که مجوز فعالیت در رسانه‌های چینی حاضر در این کشور را داشتند، کاهش داد و در تاریخ یازدهم ماه می نیز مدت زمان حضور آنها در خاک ایالات متحده را به ۹۰ روز محدود کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه بیانیه تاکید کرد: «ما بار دیگر از آمریکا می‌خواهیم فوراََ به توهمات خود پایان داده و تعقیب و ستم سیاسی علیه خبرنگاران چینی را متوقف کند. [بعداََ] نگویید که چین به شما هشدار نداده بود».

به نوشته رویترز، دولت پکن نیز در سال جاری تا کنون به عنوان واکنشی برای این اقدامات واشنگتن، ضمن اخراج تعدادی از خبرنگاران آمریکایی شاغل در چند روزنامه فعال این کشور در چین، محدودیت‌های روادیدی جدیدی برای شرکت‌های رسانه‌های ایالات متحده وضع کرد.

همچنین دوشنبه هفته قبل بود که وزارت خارجه چین به شش رسانه آمریکایی دستور داد ظرف یک هفته گزارش عملکرد خود در این کشور را گزارش دهند

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1079487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =