اتهام پراکنی ریاض علیه ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار ادعاهای همیشگی ریاض، ایران را به برهم‌زدن امنیت و ثبات منطقه متهم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز (دوشنبه) در همایش «گفت‌وگوی راهبردی و همکاری میان جمهوری فدرال آلمان و شورای همکاری خلیج فارس» به اتهام پراکنی علیه ایران پرداخت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، فیصل بن فرحان با اتهام‌زنی به ایران گفت که ریاض از شرکای خود در جامعه بین‌الملل انتظار دارد عوامل تنش‌زای منطقه را که همان اقدامات ایران در تخطی از منشورها و معاهدات بین‌المللی و پافشاری این کشور در مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه باشد، مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین در ادامه ایران را به حمایت از آنچه شبه‌نظامیان فرقه‌گرای تندرو خوانده شده و همچنین تهدید دریانوردی بین‌المللی متهم کرد و گفت: «اقدامات این نظام باعث برهم زدن ثبات و امنیت منطقه و جهان در چهار دهه گذشته شده است».

ادعاها و اتهامات وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که ریاض خود بیش از پنج سال است شهرهای مختلف یمن را هدف حملات سنگین هوایی خود قرار داده بطوریکه در پی این حملات، هزاران تن از مردم بی‌گناه یمن طی سال‌های اخیر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

مصطفی مسلمی

کد خبر: 1079522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =