مقصر پایین بودن سرعت پیام رسانهای داخلی کیست؟

کارشناس فضای مجازی گفت: فروشنده اینترنت در کشور (شرکت ارتباطات زیرساخت وزارت ارتباطات) سرعت اینترنت را برای نرم افزارهای داخلی کم می‌کند تا مردم رغبتی به استفاده از آن‌ها پیدا نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، روح الله مومن نسب استاد دانشگاه و کارشناس فضای مجازی در برنامه «صبح و گفتگو» در رابطه با فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی گفت: ما پیام‌های رسان‌های داخلی بسیار توانمندی داریم اما هم رسانه ملی اهتمامی به تبلیغ آن‌ها ندارد و هم وزارت ارتباطات زیرساخت‌های لازم را در اختیارشان قرار نمی‌دهد.

وی افزود: مجموعه وزارت ارتباطات به فیلترشکن‌ها و نرم افزارهای خارجیِ با کیفیت و سرعت بالا، پهنای باند بیشتری می‌دهند و همین باعث شده که مردم حتی برای بهتر دیدن نرم افزارهای داخلی هم مجبور به استفاده از فیلترشکن شوند.

مومن نسب یادآور شد: هدف از تأسیس شورای عالی فضای مجازی این بود که جلوی یکه تازی مجموعه‌هایی مانند وزارت ارتباطات را بگیرد اما رئیس و مجری و دبیر این شورا همگی از دولت هستند و دولت هم درآمدی زیادی از این بخش کسب می‌کند.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به نقش وزارت ارتباط در این حوزه تصریح کرد: همه فروشنده‌های اینترنت در کشور خرده فروشند و اینترنت را به صورت عمده از شرکت ارتباطات زیرساخت وزارت ارتباطات می‌خرند.

وی ادامه داد: مردم فکر می‌کنند سرعت پایین یک پیام رسان به خاطر خود پیام رسان است درصورتیکه وقتی یک نرم افزار با یک اینترنت سرعت بالاتری دارد و با اینترنت دیگر سرعت پایین تر، یعنی مشکل از فروشنده اینترنت (شرکت ارتباطات زیرساخت وزارت ارتباطات) است.

این فروشنده اینترنت سرعت اینترنت را برای نرم افزارهای داخلی کم می‌کند تا مردم رغبتی به استفاده از آن پیدا نکنند و از نرم افزارهایی استفاده کنند که درآمد بیشتری برایش داشته باشد.

مومن نسب با بیان اینکه درآمد دولت از فروش اینترنت بیشتر از فروش نفت است گفت: البته این مسئله نه تنها تورم را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب خارج شدن ارز از کشور هم می‌شود.

این استاد دانشگاه با تأکید بر لزوم کاهش وابستگی دولت به پول حاصل از فروش اینرتنت گفت: طبق مقررات جدید، اینترنت در کشور ما یک مجموعه حاکمیتی خواهدشد بطوریکه همه قوا اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح یک نظارت دائمی بر کیفیت، امنیت، سرعت و حتی قیمت اینترنت خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =