ازدواج آسان خواست اکثریت جامعه است

اشرف گرامی‌زادگان ازدواج آسان را خواست اکثر جامعه دانست و بیان کرد: تجمل گرایی فقط در بخشی از طبقه اجتماعی خواهان دارد و اگر شرایط ازدواج و تداوم زندگی را برای جوانان فراهم کنیم، این عزیزان نیز به ازدواج آسان تن می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو در خصوص ازدواج آسان با اشرف گرامی زادگان مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به صورت تلفنی گفتگو کرد.

اشرف گرامی زادگان با بیان اینکه قانون تسهیل ازدواج در سال ۱۳۸۴ تصویب شد، گفت: این قانون برای تشکیل خانواده، برنامه توانمند سازی جوانان را در دستور کار قرار داد و برای اجرا نیازمند حجم وسیعی از حمایت‌ها بود که دستگاه‌ها باید به آن ورود می‌کردند اما شاهد هستیم این اتفاق رخ نداد.

وی به اقداماتی که باید برای اجرای قانون مذکور انجام می‌شد اشاره کرد و افزود: تشکیل صندوق اندوخته ازدواج جوانان، پرداخت وام ودیعه مسکن، ارائه مسکن موقت، پرداخت تسهیلات رفاهی و تشکیل کمیته سامان ازدواج به همراه فرهنگ سازی از جمله اقداماتی بود که باید برای اجرای قانون تسهیل ازدواج صورت می‌گرفت اما در ۱۴ سال گذشته این قانون اجرا نشده است.

مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، ازدواج جوانان در گذشته را با حمایت‌های خانواده امکان پذیر دانست و عنوان کرد: در گذشته‌های نه چندان دور با توجه به اینکه شرایط خانواده متفاوت بود، از جوانان خود برای ازدواج حمایت می‌کردند و امروز این حمایت باید در سطح دستگاه‌ها وجود داشته باشد و اساسا بدون حمایت نمی‌توانیم راهی برای تسهیل ازدواج جوانان فراهم کنیم.

وی بر ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی برای ازدواج جوانان تاکید و اظهار کرد: در راستای گسترش ازدواج از جمله ازدواج آسان باید آئین نامه قانون تسهیل ازدواج را نهایی کرد اما متاسفانه در شرایط اقتصادی امروز که کرونا نیز بر شدت آن افزوده است، این کار، سخت خواهد بود.

گرامی زادگان ازدواج آسان را خواست اکثر جامعه دانست و بیان کرد: تجمل گرایی فقط در بخشی از طبقه اجتماعی خواهان دارد و اگر شرایط ازدواج و تداوم زندگی را برای جوانان فراهم کنیم، این عزیزان نیز به ازدواج آسان تن می‌دهند.

وی به وزارت امور زنان و خانواده اشاره و از ضرورت تشکیل آن گفت و بیان کرد: اگر قرار است مسئولیتی بر گردن معاونت امور زنان و خانواده بگذاریم باید امکانات را نیز در اختیار این نهاد قرار دهیم و سپردن امکانات جزء با تبدیل این معاونت به وزارت خانه امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =