وزیر کشور: جامعه نباید برابر رخدادهای سیاسی در خارج، شرطی شود

وزیر کشور با بیان اینکه از وزارت ارشاد انتظار داریم که در تعامل با رسانه ها شرایط را مدیریت کند تا از ثبات و آرامش افکار عمومی صیانت شود، گفت: البته صدا و سیما هم باید همین مسیر را دنبال کند و حتما به صورت مستمر مراقبت‌های لازم را داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در پنجاه و نهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان این مطلب گفت: دشواری شرایط معیشتی و مشکلات اقتصادی برای مردم ملموس است اما آنچه شرایط را از این سخت‌تر می‌کند، جریان‌سازی علیه افکار عمومی کشور است که در ماه‌های اخیر بسیار زیاد شد، اما بحمدالله مردم مقاومت و همراهی خوبی با دولت و نظام داشتند و صبر و تحمل کردند که ما باید سعی کنیم قدردان مردم باشیم و هرچه می‌توانیم مشکلات و مسائل آنها را کم کنیم.

وزیر کشور با اشاره به افزایش قیمت کالاها و کاهش قدرت خرید مردم گفت: البته همه می‌دانیم که بخش عمده‌ای از فشار بر مردم، در ارتباط با موضوع تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن است، اما باید با تلاش در عرصه‌های اجرایی، مدیریتی، رسانه‌ای و پیشگیری از جریان‌سازی‌های مخرب علیه افکار عمومی، تلاش کنیم از فشار بر دوش مردم و دولت بکاهیم و افکار عمومی خودمان را نسبت به مسائل آگاه کنیم.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه سیاست دولت این است که تا سر حد امکان نباید هیچ نوع افزایش جدیدی در قیمت‌ها داشته باشیم، گفت: هر نوع افزایش قیمتی می‌تواند زنجیره افزایش‌ها را تداوم دهد و لذا بایستی حتماً این شرایط مورد مراقبت قرار گیرد و به علاوه اولویت‌ها در تامین کالاهای اساسی دقیقاً رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه نباید جامعه نسبت به اقدامات و پدیده‌های سیاسی خارج از کشور شرطی شود، گفت: با وجود احساس نسبی این شرایط، باید تلاش کنیم از هرگونه شوک پیشگیری و آسیب‌های احتمالی در حوزه‌های اقتصادی با اقدامات لازم و فشرده و خنثی‌کننده مدیریت و به حداقل برسد.

رحمانی فضلی در همین زمینه افزود: موضوع انتخابات در یک کشور دیگر نباید، محور دوقطبی‌سازی در کشور ما شود. نباید به هر دلیل؛ از جمله نگرش‌های سیاسی به انتخابات پیش‌رو یا منافع زودهنگام یا اثرپذیری از برخی تحلیل‌های غلط رسانه‌های بیگانه یا بازتولید و پخش این جهت‌گیری‌های مخرب در داخل کشور، زمینه‌های دوقطبی‌ شدن جامعه و تشدید اختلافات داخلی فراهم شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه کالاها با وجود اینکه قیمت‌ها بالا هست، ولی مشکل کمبود کالا مطلقاً نداریم گفت: همچنین با توجه به کالاهای پرحجمی که با دستور اخیر رئیس‌جمهور از گمرک آزاد می‌شود، در ماه‌های پیش‌رو هم در حوزه کالایی مشکلی نخواهد بود ولی باید تلاش کنیم که این موضوع، مستمراً به صورت ملموس و عینی در جامعه محقق باشد.
وی تصریح کرد: بخشی از شرایطی که در بازار بورس محقق شد، از مدیریت‌های نامناسب رسانه‌ای و بازتاب بزرگنمایی شده از واقعیت‌های موجود در بورس، تأثیر می‌پذیرفت که بحمدا... با ورود هرچند دیرهنگام ولی موثر سازمان بورس، و تقویت روند اطلاع‌رسانی حرفه‌ای اقدامات مناسبی صورت گرفت، اما باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه رسانه‌ها در حوزه ارائه تحلیل و مواضع باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم دچار تشویش ذهنی و تصمیم‌های ناگهانی نشوند، تصریح کرد: این تشویش‌های ذهنی و تصمیم‌های ناگهانی، حداقل در کوتاه‌مدت، می‌تواند آثار بسیار بدی را در عرصه روانی و اجتماعی مردم داشته باشد. لذا برای پیشگیری از بروز شوک‌های مخرب آرامش مردم و جامعه، مسئولیت‌پذیری رسانه‌ای و مدیریت تعامل قانونمند با رسانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در همین راستا افزود: از وزارت ارشاد انتظار داریم که در تعامل با رسانه‌ها شرایط را مدیریت و هدایت کند تا از ثبات و آرامش افکار عمومی صیانت شود و البته صدا و سیما هم باید همین مسیر را دنبال کند و از آنجا که تاثیرگذاری صدا وسیما لحظه‌ای است، تقاضا از صدا و سیما این است که حتما مراقبت‌های لازم را داشته باشد.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی در این زمینه همچنین نسبت به مقابله، خنثی‌سازی و اقدامات ایجابی منطبق با واقعیت‌های کشور در خصوص جریان‌سازی رسانه‌های بیگانه تاکید کرد و رصد مؤثر این جریان‌سازی‌ها برای آگاهی بخشی به مردم را خواستار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =