مزایای سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی برای پزشکان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: تمامی ارائه دهندگان خدمات درمانی امکان استفاده از سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مصطفی سالاری در جلسه ویدئو کنفرانسی که به منظور اعلام شروع به کار سامانه نسخه نویسی الکترونیکی این سازمان با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: سامانه نسخه الکترونیک از امروز در اختیار تمامی ارائه دهندگان خدمات درمانی قرار دارد و انتظار می‌رود که پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و درمانگاه‌ها به مرور از این سامانه استفاده کنند و در نهایت بیمارستان‌ها نیز بتوانند سامانه‌های خود را به سامانه نسخه الکترونیک متصل کنند و به زودی شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی باشیم.

وی تلاش حداکثری مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان‌ها را در پیشبرد این برنامه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیران درمان استان‌ها مدیریت پیشبرد موضوع را شخصاً و با جدیت در دستور کار قرار می‌دهند و پیشرفت کار را به صورت روزانه کنترل و به ستاد مرکزی سازمان گزارش می‌دهند.

سالاری قابلیت اتصال سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی به سایر سامانه‌ها و نرم افزارهای نسخه نویسی و نسخه پیچی را از ویژگی‌های ممتاز و بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: یکی از گلایه‌های پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمات درمانی تعدد سامانه‌های نسخه الکترونیک سازمان‌های بیمه گر است که با ایجاد API در سامانه نسخه نویسی تأمین اجتماعی این مشکل برطرف شده و ارائه دهندگان خدمات درمانی می‌توانند از این طریق اطلاعات مورد نیاز را در سامانه‌های مختلف به صورت همزمان بارگذاری و یا دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر اختیاری بودن استفاده از سامانه نسخه الکترونیک این سازمان تأکید کرد و گفت: تمامی پزشکان دارای امضای دیجیتال می‌توانند با استفاده از این سامانه ۹۵ درصد سهم سازمان تأمین اجتماعی از مبلغ ویزیت را به روز دریافت کنند و پزشکان فاقد امضای دیجیتال نیز ۸۰ درصد از سهم سازمان تأمین اجتماعی را روزانه دریافت می‌کنند.

امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه حذف دفترچه و برنامه نسخه الکترونیک را از مهمترین اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: امکان نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک برای تمامی ارائه دهندگان خدمات درمانی در بستر سامانه سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده است.

صفی‌خانی مدیر پروژه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این جلسه گفت: امروز نتیجه زحمات مجموعه سازمان تأمین اجتماعی با شروع بهره‌برداری از سامانه نسخه الکترونیک به دست آمده است و مرحله جدیدی از تکمیل این سامانه را شاهد هستیم.

وی افزود: اهتمام دکتر سالاری برای اجرای پروژه موجب پیشبرد کار و نتیجه بخشی یک کار تیمی با ارزش شد و طراحی و تست سامانه به پایان رسیده و بهره برداری از آن آغاز می‌شود.

علی اکبر ربیع زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور بهبود شرایط و موفقیت اجرای برنامه نسخه الکترونیک پهنای باند اختصاصی به این سامانه ۳ برابر و ظرفیت پردازش ۵ برابر شده است و در مجموع پایداری سامانه به ۹۹ درصد رسیده است.

وی افزود: برای حلقه‌های مختلف این سامانه آماده همکاری با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های تولید کننده نرم افزار و اپلیکیشن هستیم.

در این جلسه مدیران درمان تأمین اجتماعی چند استان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره سامانه نسخه الکترونیک پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =