این آمار در بورس همچنان صعودی است

با وجود آنکه بازار سرمایه طی سه ماه گذشته همانند ماه های ابتدایی سال روندی صعودی نداشته و بر مدار نوسان یا کاهش در حرکت بوده، تعداد کدهای بورسی صادر شده در مهرماه سال جاری نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، آمارها حاکی از آن است که تا سال ۱۳۹۱، ۶ میلیون و ۴۸۸ هزار کد، تا سال  ۱۳۹۲، ۷ میلیون و ۳۶۲ هزار کد، تا سال ۱۳۹۳، ۷ میلیون و ۹۹۶ هزار کد، تا سال  ۱۳۹۴، ۸ میلیون و ۸۴۱ هزار کد، تا سال ۱۳۹۵، ۹ میلیون و ۳۴۸ هزار کد، تا سال ۱۳۹۶، ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار کد، تا سال ۱۳۹۷، ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار کد  و تا سال ۱۳۹۸، ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی صادر شد.

بر این اساس تعداد کدهای بورسی جدید صادر شده در مهرماه ۵۶۶ هزار کد بوده درحالی که در مهرماه سال گذشته ۹۱ هزار کد صادر شده بود. همچنین کل کدهای بورسی صادر شده در سال ۱۳۹۸، ۸۲۲ هزار کد بود که حدود ۳۰۰ هزار کد از تعداد کدهای صادر شده در مهرماه سال جاری بیشتر است.

بر این اساس و با احتساب ۵۶۶ هزار کد بورسی در مهرماه، به طور کلی تا پایان مهرماه سال جاری ۲۱ میلیون و ۱۷۳ هزار کد بورسی جدید صادر شده است. البته بخشی از کدهای بورسی صادر شده متعلق به مشمولین سهام عدالت است که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و برای فروش سهام خود باید کد بورسی داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1079562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =