۱۳ آبان، تجلی استقلال و استکبار ستیزی ملت ایران است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ملت ایران در روز ۱۳ آبان با تسخیر لانه جاسوسی ثابت کردند که خواهان استقلال و کوتاهی دست اجانب از کشور خود هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدتقی رهبر در خصوص ۱۳ آبان - روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: این روز را می‌توان روز اعلام برائت ملت ایران از آمریکا و اعمال این رژیم در سطح جهان ارزیابی کرد چرا که در این روز ساختمان سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام درآمد، سفارتی که انواع توطئه ها در آن علیه ملت ایران می شد. تبعید حضرت امام(ره) توسط رژیم منحوس پهلوی به ترکیه در این روز رخ داد چرا که امام راحل به قرارداد ذلت بار کاپیتولاسیون که عزت ایرانیان را خدشه دار می‌کرد اعتراض کردند.

وی افزود: امام راحل ۱۳ آبان و اشغال سفارت آمریکا را انقلاب دوم نامیدند، بنابراین لازم است همه مردم و به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان این روز حماسه‌ساز در تاریخ ایران اسلامی را پاس بدارند چرا که در این روز ملت ایران ثابت کردند که می خواهند مستقل باشند و دست اجانب خارجی از کشور کوتاه باشد. همچنین در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تعدادی از دانش آموزان به دست عمال رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند و این روز به روز دانش آموز مزین شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ۱۳ آبان تجلی استقلال و استکبار ستیزی ملت ایران است، گفت: آمریکا در هیچ زمانی با ایران دوست نخواهد شد چرا که ماهیت جمهوری اسلامی ایران با استکبار ستیزی است و ایالات متحده به خوبی این موضوع را می داند به همین دلیل با وضع تحریم های ظالمانه قصد دارند ملت را از حکومت اسلامی جدا کنند که البته مثل همیشه شکست خورده اند و از این به بعد هم شکست می خورند.

رهبر با بیان اینکه امسال روز ۱۳ آبان مصادف با ولادت با سعادت پیامبر اسلام(ص) و میلاد امام صادق(ع) شده است، تصریح کرد: درست است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار نمی‌شود، اما مردم ایران این روز را گرامی خواهند داشت و جا دارد به شکل همه جانبه توهین رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) محکوم شود توهینی که در اثر ضعف و ذلت آنان در برابر عزت روز افزون اسلام است.

مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان که قرار بود رأس ساعت ۱۵ امروز به شکل بسیار محدود و نمادین در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار شود بنابر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا لغو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =