آمریکا عملیات سایبری علیه ایران روسیه و چین را گسترش داده است

یک مقام ایالات متحده مدعی بسط داده شدن عملیات‌های فرماندهی سایبری آمریکا علیه ایران، روسیه و چین شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یک مقام آمریکایی که اسم او فاش نشده به شبکه سی ان ان گفت که فرماندهی سایبری آمریکا عملیات‌های خود به منظور شناسایی فعالان سایبری خارجی پیش از انتخابات آمریکا را بسط داده و از عملیات‌هایی برای یافتن هکرهای روسی، چینی و ایرانی استفاده کرده است.

 مقامات اطلاعاتی آمریکا با مطرح کردن اتهامات انتخاباتی علیه ایران و روسیه مدعی شده‌اند ایران مسئول فرستادن ایمیل هایی تهدید آمیز است که رای دهندگان دموکرات را هدف قرار داده است و همچنین روسیه نیز به سهم خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مداخله می کند.

جان راتکلیف رئیس اطلاعات ملی آمریکا، روز چهارشنبه مدعی شد که این دو کشور «اقدامات بخصوصی را برای تاثیرگذاری بر نظر جمعی درباره رقابت انتخاباتی انجام داده اند».

راتکلیف مدعی شد که ایران و روسیه به طور جداگانه توانسته اند اطلاعات ثبت نامی رای دهندگان را بدست آورده و از آن علیه آمریکایی ها و  «ایجاد ناآرامی اجتماعی» استفاده کنند. 

او در این باره در یک کنفرانس خبری گفت: این داده ها می‌تواند توسط عوامل خارجی در راستای تلاش برای انتقال اطلاعات در ثبت نام رای دهندگان مورد استفاده قرار گیرد که امیدوارند این امر موجب ایجاد سردرگمی و آشوب شده و اعتمادمان به دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند.

علیرضا میریوسفی معاون مطبوعاتی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در پی ادعای مطرح شده از سوی جان راتکلیف، در صفحه توییترش این ادعا را رد کرده و نوشت: ایران بر خلاف آمریکا در انتخابات دیگر کشورها دخالت نمی کند. جهان شاهد تلاش های نومیدانه علنی آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات خودش در بالاترین سطح آن بوده است. 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1079567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =