استفاده از توانمندی کانون‌های فرهنگی در جهت توسعه کرسی‌های آزاداندیشی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به صورت وبینار در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: باید از توانمندی کانون‌های فرهنگی در جهت اجرای کرسی‌های آزاداندیشی استفاده کنیم.

سلمان حمیدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: عمده برنامه‌های فرهنگی واحد در شرایط کنونی اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی، برگزاری مسابقات کلیپ سازی، طراحی پوستر، مسابقات دلنوشته و برگزاری نشست‌های روشنگری در مناسبت‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: کمک بە تشکل بسیج دانشجویی در تولید ماسک، تهیه مواد ضدعفونی کننده، تولید شیلد و نیز اطلاع رسانی گسترده در راستای برگزاری  جشنواره مجازی« از حماسه تا حماسه» است که به صورت مجازی یا حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این واحد برگزار شود.

حمیدی تأکید کرد: حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان سعی می‌کند تا پایان سال در هر سه قشر دانشجو، استاد و کارمند برنامه‌های متنوعی در حیطه‌های قرآن، ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار کند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، نشست‌های روشنگری، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی و ایرانی در دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی در این واحد دانشگاهی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان افزود: همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، ایجاد نشریات دانشجویی، تقویت کانون‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و استارتاپ‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های اجرایی در  این واحد دانشگاهی است.

حمیدی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت:‌ فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای اجرای این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان حداکثر تلاش خود را به‌کار گرفته تا برنامه‌های متنوعی را به‌صورت مجازی برگزار کند.

حمیدی تصریح کرد: امروزه با فراگیری تکنولوژی‌های نوین ارتباطاتی، تغییرات گسترده‌ای در زندگی انسان‌ها به‌ویژه جوانان صورت گرفته است لذا واحدهای دانشگاهی باید برنامه‌های فرهنگی خود را متناسب با این شرایط برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر فرهنگی دانشگاه‌ها با همکاری اساتید و دانشجویان می‌توانند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزهای مختلف نقش بسزایی در افکار جوانان داشته باشند. برای نمونه برنامه‌هایی مثل جشنواره مجازی «از حماسه تا حماسه»، کرسی‌های آزاد اندیشی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای دانشجویان و... می‌تواند جوانان را با انقلاب و اندیشه‌های امام (ره) و رهبری آشنا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان ادامه داد: این واحد دانشگاهی در نظر دارد با توجه به شرایط امروز کرسی‌های آزاد اندیشی را مجازی و به صورت وبینار برگزار کند.

وی افزود: همچنین در جهت توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی از اساتید مجرب و مطالب روز استفاده کند. استفاده از کانون‌های فرهنگی در جهت اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند نقش بسزایی در تعامل دانشجویان در این کرسی‌ها داشته باشد؛ چرا که کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعات مختلفی در این واحد برگزار شده و با استقبال  دانشجویان روبرو شده است.

وی تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی اگر با رعایت آیین‌نامه‌ها برگزار شود و دانشجویان قبل از آن با کرسی‌های آزاد اندیشی آشنایی داشته باشند به طور یقین این امر می‌تواند نقشی اساسی در معرفت افزایی دانشجویان داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان یادآور شد؛ با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی این موضوع یکی از مسائلی است که همواره در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =