امام خمینی(ره) تربیت یافته مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: در مکتب پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله و علیه و آله و سلم افرادی چون امام خمینی(ره) پرورش یافته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان، ولادت پیامبر اکرم صلی‌الله و علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه‌السلام با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی، جمعی از مسئولان ادارات و سازمان‌های استانی و شهرستانی، مسئولان منطقه آزاد انزلی و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد بندرانزلی برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم گفت: اولیای خداوند از جمله نبی مکرم اسلام صلی‌الله و علیه و آله و سلم پدران امت هستند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی با اشاره به مقام و شخصیت والای پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله و علیه و آله و سلم اظهار کرد: امام علی علیه‌السلام از شاگردان خوب پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله و علیه و آله و سلم بود و پیامبر صلی‌الله و علیه و آله و سلم به حدی بر گردن امیرالمومنین حق دارد که ایشان فرمودند من بنده‌ای از بندگان نبی مکرم اسلام هستم.

وی با بیان اینکه درک وجود نورانی پیامبر صلی‌الله و علیه و آله و سلم کلید فتح عالم و بهانه‌ای برای بر تن کردن ردای خلافت خداوند است، تأکید کرد: امام علی علیه‌السلام  در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه بیان می‌کند که از پیامبر پیروی کرده و ایشان را الگوی خود قرار دهید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه به مقام و عظمت پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله و علیه و آله و سلم اشاره و تشریح کرد: عظمت روح پیامبر صلی‌الله و علیه و آله و سلم به حدی بود که توانست شاگردانی چون امیرالمومنین علی علیه‌السلام را تربیت کند. ایشان با وجود مقام و منزلت خویش، ساده‌زیستی را برگزید و امروز اگر ما به فکر ثروت‌اندوزی، جاه‌طلبی و ... هستیم، به این دلیل است که به حقیقت دست نیافته‌ایم.

نقشه راه امروز در علم مدیریت به چه چیز اشاره دارد؟

صفوی همچنین با بیان اینکه در مکتب پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله و علیه و آله و سلم افرادی چون امام خمینی(ره) پرورش یافته‌اند، توضیح داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی معتقد بودند عالم محضر خداست و به مقام آزادگی و حریت دست یافته بودند، از این رو توانستند به تنهایی در مقابل طاغوت قیام کرده و ایستادگی کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز با بیان اینکه در حوزه مدیریت با دو وضعیتِ تغییر و تداوم مواجه هستیم، گفت: سوالی که پیش‌روی یک مدیر قرار می‌گیرد آن است که چگونه این دو وضعیت را مدیریت کند و سوال اساسی‌تر آن است که وضعیت ثبات چیست و چه چیز برای اداره جامعه، وضعیت تثبیت‌کننده‌ای را می‌طلبد تا بر مبنای آن برای تغییرات و دگرگونی‌ها تدابیر لازم اتخاذ شود.

حسین شریفی ادامه داد: اگر بخواهیم شخصیت پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله و علیه و آله و سلم را تحلیل کنیم، باید بگوییم  پیامی که از سوی خداوند به پیامبر اسلام صلی‌الله و علیه و آله و سلم ابلاغ و ایشان مأمور شد تا این پیام را در جامعه نشر داده و به گوش عالم برسانند، به وضعیت ثبات و تداوم اشاره دارد.

وی خاطرنشان کرد: نقشه راه که امروز در علم مدیریت و علوم اجتماعی مطرح می‌شود، همان پیام خداوند به پیامبر صلی‌الله و علیه و آله و سلم بود که بر بشریت ارزانی شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی گفت: جامعه مدام در حال تغییر و دگرگونی بوده و سیره نبوی مملو از تدبیرها برای امور و حوزه‌های مختلف است.

به گزارش ایسکانیوز، در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات استانی قرآن کریم و مسابقات ورزشی تقدیر شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۸۱ عضو هیئت علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079574

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =